וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדיונות הגדילו את היקפי המסחר בתעודות הסל לרבע מהמסחר היומי

רם דגן

5.9.2007 / 16:21

היקף נכסי הציבור המנוהל באמצעות תעודות סל פחת בחודש שעבר בכ-3.5 מיליארד שקל לכ-27 מיליארד שקל בסוף אוגוסט



אחרי שבעה חודשים חלומיים, הגיע חודש אוגוסט שהיה קשה גם לתעשייה הצעירה של תעודות הסל. היקף נכסי הציבור המנוהל באמצעות תעודות סל פחת בחודש שעבר מרמות השיא שנרשמו ביולי בכ-3.5 מיליארד שקל לכ-27 מיליארד שקל בסוף אוגוסט.



הפדיונות הגדולים באו לידי ביטוי בגידול בהיקף המסחר היומי הממוצע בתעודות סל, שעלה בחודש שעבר ב-4.1% לכ-443 מיליון שקל, המהווים 24.11% מהיקף המסחר היומי הממוצע שנרשם בבורסה בחודש שעבר. כך עולה מסקירת פעילות התעודות החודשית שפירסמה אתמול קסם, חברת תעודות הסל של אקסלנס.



היקף המסחר היומי בתעודות סל היווה בתחילת השנה רק 15.6% מהיקף המסחר היומי בבורסה. מתחילת השנה עלה היקף המסחר היומי הממוצע בתעודות הסל ב-82%.



הירידות שנרשמו בחודש שעבר הפכו את תעודות השורט לתעודות הפופולריות. תעודת קסם שורט תל אביב 25 של אקסלנס היתה תעודת הסל עם היקף המסחר היומי הגבוה ביותר, כ-38.3 מיליון שקל, שהיוו 2.08% מהמסחר היומי בבורסה.



תעודת השורט על מדד המעו"ף של קסם ריכזה גם את מספר העסקות הגבוה ביותר - 2,079. תעודת מבט חסר תל אביב 25 של כלל פיננסים ריכזה את היקף המסחר השני בגובהו מבין כלל התעודות, כ-28.5 מיליון שקל, אך מספר העסקות בתעודה היה נמוך באופן משמעותי מזה של תעודת השורט של קסם.



אחד המדדים החשובים לאיכות תעודת הסל הוא מספר העסקות היומיות שמבוצעות בה. ככל שמספר העסקות גבוה יותר, כך עולה הנזילות של התעודה. המשמעות של הדבר היא שהשינויים במחיר שלה משקפים באופן איכותי יותר את השינויים במדד אליו הן צמודות.



למרות האווירה השלילית בבורסה, המשיך מספר התעודות לצמוח גם בחודש שעבר ל-169, גידול של 4 תעודות. 33 תעודות צמודות למדדים ישראלים, 77 למדדים זרים, 7 תעודות צמודות למדדי איגרות חוב בארץ ובחו"ל, 14 תעודות הן תעודות חסר על מדדים שונים ו-9 תעודות הן תעודות שורט ממונפות.



תעודות הסל שצמודות למחיר הכסף סבלו מהירידה הגדולה ביותר של הנכס הצמוד. מחיר הסחורה ירד בחודש שעבר ב-10.49%. נחמה מעטה היתה למחזיקי תעודות הצמודות למדד ההנג-סאנג בהונג קונג. תעודה זו ירדה בחודש שעבר ב-0.63% לאחר שהמדד הציג את הירידה הנמוכה ביותר מבין המדדים אליהן התעודות הישראליות צמודות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully