וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש הסדר טיעון בגין חלקה של חברת סופרגז בקרטל הגז

ארנון בן-יאיר

5.9.2007 / 16:52

על פי ההסדר, ירצה מנכ"ל סופרגז, משה אולדק, מאה ימי מאסר בפועל, שלא ירוצו בעבודות שירות



פרשת קרטל הגז מתקדמת צעד נוסף לקראת סיום. לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום הסדר טיעון שנחתם בין הרשות להגבלים עסקיים לבין חברת סופרגז ובכיריה.



על פי הסדר הטיעון, ירצה מנכ"ל סופרגז, משה אולדק, מאה ימי מאסר בפועל, שלא ירוצו בעבודות שירות. על ראש ענף מכירות בחברה, רוני רותם, ייגזרו שישה חודשי מאסר, אותם ירצה בעבודות שירות. על מנכ"ל החברה לשעבר, צבי תגר, ייגזר חודש מאסר שירוצה בעבודות שירות.



סופרגז חתמה על הסדר הטיעון לאחר שהנאשמות, פזגז ואמישראגז, כבר חתמו על הסדרי טיעון בעניינן. המשפט בעניינם של נושא משרה נוסף בסופרגז, ושל חברת דורגז ונושאי משרה בה, נמשך בפני השופט יצחק ענבר בירושלים.



על פי כתב האישום, ארבע חברות הגז הגדולות - פזגז, אמישראגז, סופרגז ודורגז - קיימו הסדרים כובלים בענף הגז בתחום הביתי ובתחום התעשייתי. העבירות כוללות חלוקת שוק על דרך של חלוקת לקוחות בין חברות הקרטל. זאת כאשר החברות החזיקו ביותר מ-90% משוק הגז. כמו כן, נחסמה באמצעות הקרטל התחרות על הלקוחות החדשים במגזר הביתי והתעשייתי.



הנאשמים הודו במסגרת הסדר הטיעון כי מתחילת 1994 ועד אמצע 1996 היו חברות הגז ונושאי משרה בהן צד להסדר כובל, שכלל חלוקת רוכשי גז חדשים במגזר הביתי ובמגזר התעשייתי-מסחרי. כמו כן, הודו הנאשמים כי חלוקת השוק האמורה נעשתה בפגישות משותפות של נציגי הקרטל, בהן נקבע מפתח אחוזי על פיו יחולקו הלקוחות.



בנוסף, ייגזר על אולדק מאסר על תנאי ל-12 חודשים וקנס בסך של 150 אלף שקל; על רותם ייגזר גם מאסר על תנאי ל-12 חודשים וקנס של 100 אלף שקל; על תגר נגזר גם מאסר על תנאי ל-12 חודשים וקנס בסך 600 אלף שקל; על החברה הוטל קנס בסך 3.8 מיליון שקל.



המדינה יוצגה על ידי עורכי הדין מיכל כהן, שירי גפני ואסף מוזס מרשות ההגבלים העסקיים, וסופרגז יוצגה על ידי עורכי הדין ניב זקלר, עופר ארגוב וערן זך ממשרד וינשטוק זקלר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully