וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכז לתיגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית: "התנהלות ועדת האיתור למפקד גלי צה"ל איננה תקינה"

יעל ולצר

5.9.2007 / 17:38

מרכז תדמי"ת דורש לפזר את ועדת האיתור או לחילופין לזמן לראיון את כל המועמדים העומדים בדרישות הסף



מרכז תדמי"ת, תגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית, מיסודו של הפורום המשפטי, דורש לפזר את ועדת האיתור לבחירת מועמד למפקד גלי צה"ל, או לחילופין לזמן לראיון את כל המועמדים העומדים בדרישות הסף ולא לשקול מועמדות של מי שלא הגיש את מועמדותו.



בעקבות פרישתו של אבי בניהו מתפקידו כמפקד גלי צה"ל, הקים שר הביטחון ועדת איתור בת שלושה חברים שפירסמה בעיתונות פניות להגשת מועמדות. הוועדה דחתה פעמיים את התאריך הסופי להגשת מועמדות, למרות שעל פי הפרסומים הגיעו אליה עשרות פניות.



לטענת תדמ"ית, לאחר הדחייה השנייה, פנתה הוועדה מיוזמתה למועמד שלא הגיש את מועמדותו. ב-12 באוגוסט פורסם כי הוועדה המליצה על שלושה מועמדים וביניהם מועמד אחד שלא הגיש את מועמדותו. לטענת תדמי"ת, גם לא כל המועמדים שעברו את תנאי הסף שפירסמה הוועדה זומנו לראיון, מה שמחזק את הטענה של תדמ"ית שהתנהלות הוועדה היתה ללא קריטריונים ברורים תוך העדפה ברורה של מועמד מסוים, וזה יוצר רושם בלתי תקין בעליל.



בעקבות זאת, פנה היום עו"ד הפורום המשפטי, יצחק בם, לשר הביטחון בדרישה לפזר את הוועדה או לבטל את החלטותיה: "מכלול הפגמים האלה מעורר את הרושם שהוועדה סימנה מראש מועמדים וזנחה אחרים, הגם שאלה היו עשויים להתאים לתפקיד. מדובר בהליך בלתי שוויוני, שלוקה בחוסר תום לב קיצוני כלפי מועמדים אחרים".



ממשרד הביטחון נמסר שהנושא בבדיקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully