וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצף העליות בבורסות אירופה נקטע: לונדון ירדה ב-1.7%; פרנקפורט איבדה 1.7%; פאריס נחלשה ב-2.1%

אשר שכטר

5.9.2007 / 19:12

המסחר באירופה ננעל בירידות חדות על רקע חששות כי העלייה החדה בריבית הבין בנקאית תפגע ברווחי הבנקים



לאחר חמישה ימים רצופים של עליות שערים, ננעל המסחר בבורסות אירופה בירידות שערים חדות בהובלת מגזר הפיננסים ועל רקע התגברות החשש כי העלייה החדה בריבית הבין בנקאית בעקבות החרפת משבר הסאבפריים תוביל לפגיעה ברווחיהם של הבנקים המובילים. לונדון ירדה ב-1.7%, פרנקפורט נחלשה ב-1.7%, פאריס נפלה ב-2.1%.



בנק אוף אינגלנד התערב לראשונה במשבר האשראי העולמי כשהציע להזרים 4.4 מיליארד ליש"ט (8.9 מיליארד דולר) למערכת הפיננסית ב-13 בספטמבר בריבית של 5.75%, במטרה לעצור את העלייה בריבית הבין בנקאית, שעלתה בימים האחרונים לרמתה הגבוהה ביותר זה 10 שנים בשל החששות מפני שמיטת חובות שגרמה בין היתר למשבר בשוק הסאבפריים בארה"ב.



בניגוד לבנקים מרכזיים אחרים, שמיהרו להתערב במשבר האשראי והזרימו בשבועות האחרונים כספים למערכת הפיננסית במטרה להקל על קשיי הנזילות בשוק, מדובר בהתערבותו הראשונה של בנק אוף אינגלנד במשבר. בעקבות הודעתו, צנחה הריבית הבין בנקאית מ-6.11% ל-5.91%.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) התערב גם הוא פעם נוספת במשבר כשהודיע כי הוא עוקב בדריכות אחר המצב וציין כי מוכן לנקוט בצעדים נוספים כדי לסייע לשוק לחזור לתפקוד נורמלי. ה-ECB, שהעביר בחודש שעבר מאות מיליוני יורו למערכת הבנקאית בעקבות התנודתיות בשווקים, הודיע כי הוא מוכן "להמשיך לסייע" לשוק במטרה להחזירו לנורמליות, בעקבות החרפה בתנודתיות של שוקי ההון. הודעת ה-ECB באה על רקע פגישתו ביום חמישי, בו צפוי הבנק לדון בהעלאת הריבית, העומדת כעת על 4%. עם זאת, אנליסטים מעריכים כי הבנק לא יעלה בפגישתו מחר את הריבית ל-4.25% ויחליט להותירה על כנה, מחשש שהמהלך יעורר תנודתיות נוספת בשווקים.



מניות מגזר הפיננסים הובילו את ירידות השערים, לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס הוריד את המלצתו ואת מחיר היעד שלו למניותיהם של כ-10 בנקים אירופים, בהם קרדי סוויס, דויטשה בנק, HBOS, קרדי אגריקול וסוסייטה ג'נרל, בשל צפי כי רווחיהם ייפגעו קשות בשל מחיקות ערך הקשורות למשבר הסאבפריים בארה"ב.



מניית ברקליס (סימול BARC.L) צנחה ב-2.7%. מניית דויטשה בנק (סימול DBKGN.DE) נפלה ב-1.9%. מניות הבנק הצרפתי BNP פאריבה (סימול BNPP.PA) נפלו ב-2.8%. מניות סוסייטה ג'נרל (סימול SOGN.PA) נפלו ב-3.3%.



אנליסטים בליהמן ברדרס צופים מחיקות ערך של 25%-15% ברמה השנתית של רווחי המחצית הראשונה ב-2007, לפי דו"ח של הבנק. עם זאת, לפי הערכת ליהמן, הפגיעה ברווחים לא תאיים על נזילות הבנקים.



חטיבות השקעות בבנקים עשויות לרשום ירידות של עד 40% ברווחי המחצית השנייה, לעומת המחצית הראשונה, על רקע ירידה בהכנסות מאג"ח והנפקת אג"ח והאטה צפויה בפעילות המיזוגים והרכישות.



מגזר הרכב והתעופה רשם גם הוא ירידות, על רקע עליית מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש אוקטובר, העומדים כעת על 75.07 דולר לחבית. מניית פז'ו (סימול PEUP.PA), יצרנית המכוניות הצרפתית, צנחה ב-3.8%. מניית רנו (סימול RENA.PA) נפלה ב-3.9%. מניית פולקסווגן (סימול VOWG.DE), ירדה ב-1.6%. מניית בריטיש איירווייס (סימול BAY.L) צנחה ב-3.2%. מניית לופטהנזה (סימול LHAG.F) ירדה ב-2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully