וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשרד האוצר האמריקאי: המשבר בשוקי האשראי והמשכנתאות "רחוק מלהסתיים"

סוכנויות הידיעות

5.9.2007 / 19:52

תת שר האוצר האמריקאי, רוברט סטיל, אמר כי המשבר בשוקי המשכנתאות והאשראי בארה"ב עלול לפגוע בצמיחה



תת שר האוצר האמריקאי, רוברט סטיל, אמר היום בעדות שמסר בפני הוועדה לשירותים פיננסיים של בית הנבחרים האמריקאי כי המשבר בשוקי המשכנתאות והאשראי בארה"ב "רחוק מלהסתיים" וטען כי על קובעי המדיניות לשמור על קור רוח ועל עירנות כדי להגן על הכלכלה מפני האטה אפשרית בצמיחה ומפני נזקים נוספים.



"אני מעוניין להזהיר את קובעי המדיניות, התהליך הזה רחוק מלהסתיים. זה ייקח זמן רב יותר וחלקים מסוימים של שוקי ההון יאופיינו בעצבנות הולכת וגוברת. על קובעי המדיניות לשמור על קור רוח ועל עירנות, משום שעצבנות נוספת עלולה להוביל לשינויים נוספים ולהמשך התנודתיות", אמר סטיל, שהוסיף כי המהלכים שבהם נקט בשבועות האחרונים הבנק הפדרלי של ארה"ב במטרה להוסיף נזילות לשווקים הפיננסיים, בהם הורדת הריבית שהוא גובה על הלוואות לבנקים והזרמת עשרות מיליוני דולרים למערכת הבנקאית, סייעו לייצב את השוק.



"טרם חשנו את מלוא השפעתם של האירועים הנוכחיים על הכלכלה. כמו הפדרל ריזרב, גם משרד האוצר שותף לעמדה לפיה ההתפתחויות האחרונות בשוק עשויות לסכן את הצמיחה הכלכלית. עם זאת, הכלכלה חזקה דיה בתקופה זו של תנודתיות, ולמרות השינוי שעוברים מגזרים כמו ענף הדיור, היסודות הכלכליים עצמם נותרו איתנים", אמר סטיל.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הציג בסוף השבוע שורה של צעדים שבהם ינקוט הממשל כדי לסייע לאזרחים שרכשו בתים באמצעות משכנתאות סאבפריים ועלולים כעת לאבד את בתיהם, על רקע התמוטטות שוק הסאבפריים והמשבר בשוק הדיור. עם זאת, דחה בוש על הסף את הרעיון לתוכנית הצלה ללווים או מלווים, בטענה כי סיוע מסוג זה אינו מתפקיד הממשל. "אני מתכנן לסייע לבעלי בתים, הממשל צריך למלא את תפקידו. עם זאת אין זה תפקידו של הממשל להציל משקיעים ספקולנטים או אנשים שהחליטו לרכוש בית שלא יכלו להרשות לעצמם מלכתחילה", אמר בוש במהלך נאום בבית הלבן.



בוש אמר עוד בנאומו כי הבעיות בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) הן "צנועות" לעומת כלכלת ארה"ב כולה. "שוקי הפיננסים נמצאים בעיצומה של תקופת מעבר", אמר הנשיא. "כלכלת ארה"ב חזקה דיה כדי לעמוד בתנודות בשווקים", הוסיף בוש. התוכנית החדשה כוללת ערבויות של הממשל להלוואות של לווים המפגרים בתשלומים ביותר מ-90 יום.



צעדי סיוע נוספים שעליהם הודיע בוש כוללים הקלות מס ללווים אשר יממנו מחדש את משכנתאות שנטלו כדי לצמצם את סכום ההלוואה, וכן יוזמה חשה שתכליתה לסייע ללווים להימנע מאי פירעון הלוואות שנטלו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully