וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש מול מרבית המטבעות הפעילים על רקע ההאטה בשוק הנדל"ן בארה"ב; נופל ב-0.9% מול הין

אשר שכטר

5.9.2007 / 20:37

הדולר נחלש ב-0.5% מול היורו וב-0.4% מול הליש"ט בעקבות נתונים חלשים בשוקי הנדל"ן והעבודה בארה"ב



הדולר רושם ירידות מול מרבית המטבעות הפעילים ביותר בעולם בעקבות נתוני מקרו חלשים בשוק הנדל"ן ובשוק העבודה האמריקאי. הדולר נחלש ב-0.5% מול היורו ונופל ב-0.9% מול הין, לאחר שנפילה חדה במדד הבתים הנמצאים בהליכי מכירה בארה"ב עוררה מחדש חששות כי המשבר בשוק הדיור האמריקאי רחוק מלהסתיים.



הדולר נחלש ב-0.5% מול היורו לרמה של 1.3668 דולרים ליורו. מול הליש"ט, יורד הדולר ב-0.4% לרמה של 2.0222 דולרים לליש"ט. מול הין נופל הדולר ב-0.9% לרמה של 115.290 ין לדולר.



איגוד סוכני הנדל"ן האמריקאי (NAR) מסר קודם לכן כי מדד הבתים הקיימים הנמצאים בהליכי מכירה בארה"ב נפל ב-12.2% בחודש יולי לרמה הנמוכה ביותר שלו מאז ספטמבר 2001. המדד, העוקב אחר מספר החוזים הנחתמים על מכירת בתים, רשם בחודש יולי ירידה של 16.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם נפילה של 13.1% במספר הבתים הממתינים למכירה באזור המערב התיכון וירידה של 6.6% במספר הבתים הממתינים למכירה בדרום ארה"ב. במערב המדינה רשם המדד נפילה של 20.8% בחודש יולי, לעומת ירידה של 12.2% בצפון מזרח ארה"ב.



»למדור מט"ח החדש של TheMarker Finance



הנפילה במדד עלתה על תחזיות האנליסטים שצפו ירידה של 2.2% בלבד. בחודש יוני עלה מספר הבתים הנמצאים בהליכי מכירה ב-5%. לדברי לורנס יאן, כלכלן בכיר באיגוד סוכני הנדל"ן, הנפילה החדה במדד בחודש יולי פירושה שחוזים רבים על מכירת בתים קיימים אינם נסגרים בעקבות קשיי נזילות שבהם נתקלו רבים מהלווים שלקחו משכנתאות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) לאחר החתימה על רקע התמוטטות שוק הסאבפריים בארה"ב.



בנוסף, דווח היום כי המגזר הפרטי בארה"ב הוסיף באוגוסט 38 אלף משרות, המספר הנמוך ביותר של משרות חדשות מאז יוני 2003. לדברי אנליסטים, ייתכן כי הנתון מעיד על התגברות השפעתו של המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) על שוק העבודה בארה"ב.



בעקבות הנתונים המאכזבים, רושם הדולר ירידות מול מרבית המטבעות הפעילים. מול הדולר האוסטרלי רושם המטבע האמריקאי ירידה של 0.2% לרמה של 0.8262 דולרים אוסטרלים לדולר. מול הפרנק השווייצי נופל הדולר ב-0.8% לרמה של 1.2032 פרנקים לדולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully