וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לחג עם ערך מוסף

אביבית שיין

6.9.2007 / 4:59

החלטתם לקנות מתנה לחג? הנה רעיונות למתנות שהתשלום בעבורן לא יגיע רק לכיסו של המוכר, אלא גם יסייע לנזקקים

נכון, היסטריית הקניות בחגי ישראל עדיין לא משתווה לבהלה האמריקאית ערב חג המולד - ובכל זאת, מדובר בבולמוס קנייה. ואולם ניתן לתעל את תרבות הצריכה הזאת למקומות חיוביים של ממש ולהעניק מתנות שלא רק מקבל המתנה ייהנה מהן.

בישראל יש כיום לא מעט מסגרות שבהן פועלים אנשים עם מוגבלויות, ילדים נזקקים או נערים ונערות בסיכון ומאפשרות לרכוש מוצרים שונים, החל בציורים, דרך יינות וכלה בבגדים. תמורת הרכישה עוברת ישירות לארגונים האלה ולאנשים שזקוקים לה. איך עושים את זה? ריכזנו עבורכם מדגם של אפשרויות לקניית המתנה שתעשה ליותר אנשים חג שמח.

מתנות לילדים

* 25 מחברי מפעל צעצועץ המייצר צעצועי עץ לילדים, הם חברי כישורית - כפר לבוגרים הלוקים בליקויי למידה, תפקוד והסתגלות, מחלות נפש ופיגור. ייחודם של המוצרים בעיצוב "בסגנון של פעם" בקו נאיווי ולא מתחכם. בין הצעצועים הליכון עם קוביות ב-199 שקל וסוס נדנדה ב-300 שקל. כל הצעצועים מיוצרים תוך מודעות גבוהה לשימוש בחומרים טבעיים, איכות וגימור בלתי מתפשרים וכולם נושאים תו תקן בטיחות של
מכון התקנים הישראלי. להשיג ברשתות סוהו ושילב ובאתר www.kishorit.org.

* הקטלוג של ארגון יוניסף, קרן האו"ם למען ילדים הפועלת ב-191 מדינות ברחבי העולם, מכיל מבחר של מתנות לילדים. ההכנסות ממכירת מוצרי הקטלוג מיועדות למימון פעילות הארגון לקידום רווחתם של ילדים ברחבי העולם. בין המוצרים בקטלוג ניתן למצוא תיק צד מבד בעיצוב השחקנית סוזן סרנדון, שגרירת רצון טוב של האו"ם. יש גם לוח שנה עם צילומי פנים של ילדים מרחבי העולם ב-40 שקל, ערכת באולינג מבובות ספוג רכות וצבעוניות לגילאי שנה ומעלה ב-100 שקל ופאזל עגול בן 500 חלקים בצורת כדור הארץ ב-55 שקל. המוצרים נמכרים בישראל באמצעות הוועד הישראלי למען יוניסף. פרטים באתר http://www.unicef.org.il/unicef_catalog.htm, או בטלפון 02-5662619.

* מי שקונה מתנות בדרך כלל גם מקבל מתנות. ומה עושים עם המתנות שלא מוצאות חן או שאין בהן צורך? גם לזה יש פתרון מוצלח. במקום לתת למתנות להעלות אבק בארון, ניתן לתרום אותן לילדים נזקקים, שלא קיבלו מתנות לחג. במרכז קוביות, הפועל בבניין המוזיאון לאמנות מודרנית ברחוב אבא הלל 146 ברמת גן, מקבלים מתנות כתרומה ומעבירים אותן לילדים נזקקים. 7512581-03

ספרים ודיסקים

* רשת בתי האופנה לנשים "דופלו" ועמותת "גדולים מהחיים" הפיקו את ספר הבישול "שפים גדולים מהחיים" (20 שקל) שכל ההכנסות ממכירתו יועברו לעמותה. הספר כולל מתכונים של 14 שפים מובילים בישראל, בהם ניר צוק, גיל חובב ורפי כהן, שבישלו עם ילדים חולי סרטן כחלק מיוזמה של העמותה.

* בויצ"ו ישראל מציעים מארזי גלויות וספר של שירי ארץ ישראל, שכולל את מיטב הכותבים בתחום וציורים של אמנים ישראלים ושל נערות בסיכון. 10 איגרות ברכה נמכרות תמורת 18 שקל, והספר תמורת 60 שקל. בין הכותבים ששיריהם מופיעים בספר: מאיר אריאל, שלמה ארצי, תרצה אתר, יוסי בנאי, אהוד בנאי, לאה גולדברג, יהונתן גפן ושלום חנוך. בין האמנים שיצירותיהם מופיעות בספר: שמעון אבני, גד אולמן, אסד עזי ושלמה אלטר. לפרטים: orlim@wizo.org.

* רשת רולדין מוכרת את הדיסק "רוח האדם" - סינגל שנכתב ונוצר בהפקה משותפת של סיני מיתקי, יוצר וזמר המשתקם בעמותת אנוש, וסי היימן - תמורת 10 שקלים. כל ההכנסות הן קודש לעמותת אנוש. בפרויקט המוסיקלי המשותף לנפגעי נפש ואמנים השתתפו גם רון שובל, יזהר אשדות ויצחק קלפטר.

איגרות ברכה ולוחות שנה

* המכון לקידום החירש מציע מארז של חמש איגרות ברכה לשנה טובה המאויתות בשפת הסימנים הישראלית ונמכרות תמורת 20 שקל. ההכנסות ממכירתן מיועדות לפיתוח פרויקטים נוספים לרווחת ולקידום החירשים וכבדי השמיעה שמפעיל המכון. פרטים בכתובת info@dpii.org או בטלפון 6311595-03.

* ילדים בסיכוי, המועצה לילדי פנימיות, היא עמותה המסייעת ליותר מ-10,000 ילדים בסיכון החיים בפנימיות ברחבי ישראל. העמותה מוכרת איגרות ברכה לשנה החדשה שעליהן מוטבע ציור הים של ניקולאי בן ה-12 מפנימיית "טוקאייר" שזכה בתחרות ציורים בינלאומית בקרואטיה. המחיר הוא 6 שקלים לאיגרת וניתן לרכוש אותן בטלפון 6475075-03.

* רשת סופר פארם החלה למכור אריזות של ארבע איגרות ברכה, וההכנסות יוקדשו ל"עמותת חיים" למען ילדים חולי סרטן. כל אריזה עולה 10 שקלים. "עמותת חיים" פועלת יותר מ-20 שנה בכל המחלקות האונקולוגיות לילדים בישראל למען שיפור איכות הטיפול הרפואי ותומכת בילדים החולים ובני משפחותיהם.

* איקאה מוכרת לוחות שנה בעיצוב של אמני אקי"ם - יוצרים בעלי פיגור שכלי. כל ההכנסות קודש לאקי"ם. הלוחות עולים 10 שקלים.

עמותת "תנו לחיות לחיות" ממשיכה במסורת משנים קודמות וגם השנה הוציאה לוח שנה המבוסס כולו על צילומי בעלי החיים הנמצאים בבית המחסה של העמותה (55 שקל). ההכנסות ממכירת לוח השנה יוקדשו לרווחתם, הצלתם ושמירת זכויותיהם של בעלי החיים. www.letlive.org.il.

* אלו"ט, האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים, מוכרת לוחות שנה ואיגרות ברכה שמעוטרים בציורי אמנים אוטיסטים. לוח קיר עולה 50 שקל, לוח שולחני - 25 שקל ואיגרת ברכה - 5 שקלים. כל ההכנסות קודש לילדי אלו"ט. לפרטים: 5718188-03 שלוחה 226.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אוכל

* סינדיאנת הגליל - עמותה ללא כוונת רווח, הפועלת על פי עקרונות סחר הוגן במטרה לעודד עבודת נשים ערביות ולהבטיח תשלום הוגן לחקלאים, מציעה סלסילות אקולוגיות, פרי עבודתן של חברות העמותה שהתמחו בקליעה בענפי אשכולות התמר. סלסילות השי מכילות שמן זית כתית מעולה, סירופ חרובים, זעתר תוצרת בית וסבונים משמן זית מועשרים בתוספי בריאות והן נמכרות תמורת 70-150 שקל באתר www.sindyanna.com.

* קוקיות הוא בית מאפה שאותו מנהלים בני נוער בסיכון בתל אביב. בני הנוער מייצרים ומוכרים עוגיות איכותיות בעבודת יד. בית המאפה נמצא ברחוב מזא"ה 34 בתל אביב וניתן לפנות אליו בכתובת cookieot.tlv@gmail.com

* מאפיית ילדודס של נווה חנה מציעה לחמים ומארזי עוגיות לחג. נווה חנה הוא בית לכ-120 ילדים המגיעים מרקע סוציו-אקונומי קשה. מאפיית ילדודס הוקמה כפרויקט של נווה חנה המחנך את הילדים לעשייה ועבודה. www.nevehanna.org

דברים לבית

* רשת דומו מציעה מבצע ותרומה לקראת החגים: על כל מכירה של מוצר מהקולקציה הוורודה - מחבתות בשלושה גדלים ומקינטות לקפה - תעביר רשת דומו תרומה למלחמה בסרטן בסך 10 שקלים.

* ברשת העיצוב סוהו מוכרים Paper Work - מיכל צבעוני העשוי עמודי מגזינים מגולגלים ועולה 160 שקל. המגזינים מתקבלים כתרומה מחברת אמניר. את המיכל מכינים חברי עמותת שכולו טוב לנפגעי נפש, המפעילה יוזמות תעסוקתיות ומשלבת שיקום ושמירה על איכות הסביבה. את המיכל ניתן להשיג בחנויות הרשת בדיזנגוף סנטר בקומה 3 וקניון רמת אביב בקומה 2.

* עמותת גרגורים דואגת לקידום מעמד החתולים, פועלת לשיפור תנאי מחייתם ברחובות ומפעילה בית מחסה המשמש בית למאות חתולים בסיכון ובמצוקה. מחר, יום שישי, תערוך העמותה מכירה בשואו רום החדש של טיפא-ארט שכל הכנסותיה תרומה לחתולי העמותה. במכירה יהיו גלויות ברכה עם איורי חתולים ומתנות חתוליות לראש השנה. המכירה תתקיים בלבונטין 2 קומה 4 תל אביב.

* העמותה הבית של סוזן הוקמה על ידי אנשים פרטיים כדי לסייע לבני נוער במצבי סיכון. לעמותה מפעל לזכוכית המנוהל על ידי אומנים ומדריכי נוער. הנערים מכינים את המוצרים השונים ומשתתפים בניהול המפעל, וניתן לרכוש מוצרי זכוכית מעוטרים. www.kys.org.il.

אופנה

* מעצבי המותג הישראלי sabotage art, שמוליק בן-שושן ויניב צרפתי, עיצבו גופייה מיוחדת לראש השנה במהדורה מוגבלת שמחירה 279 שקל. 50% מההכנסות יועברו למשפחות נזקקות. ניתן לרכוש את הגופיות ברחוב שוקן 27 בתל אביב, בקומה 10.

* מעצבת האופנה חגית טסה והמרכז לסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בתל אביב משתפים פעולה. חגית טסה עיצבה גופייה שעליה נכתב "די לאלימות מינית". הגופייה נמכרת בחנות של המעצבת ובכ-100 חנויות מעצבים בישראל ב-49 שקל. כל ההכנסות ממכירת הגופייה יועברו כתרומה למרכז. חנות המעצבת נמצאת בדיזנגוף 228 בתל אביב.

* חברת אופנת הגולשים BILLABONG בישראל החלה בשיתוף פעולה עם עמותת "צלול" בכדי לעזור ולצמצם את זיהום החופים, הים ומקורות המים בישראל. בילבונג תורמת את כל ההכנסות מכמה פריטים הנמכרים ברשת לעמותת צלול - ארגון סביבתי שמטרתו להגן ולשמור על הים התיכון, ים סוף, החופים, הנחלים ומקורות המים. בין המוצרים ניתן למצוא כובע קש רחב שוליים, מחצלת מתקפלת לתיק, מחזיק לבקבוק בירה וכרית מתנפחת.

מוצרי טיפוח

* רשת האיפור והקוסמטיקה MAC הקימה ב-94' את קרן האיידס שלה אשר תומכת בגברים, נשים וילדים הסובלים מהמחלה באמצעות תרומה של כל ההכנסות של ממכירת סדרת VIVA GLAM. הסדרה הכוללת 6 ליפסטקים ו-2 גלוסים. ברשת מספרים שעד היום גייסו באמצעות המכירות 100 מיליון דולר. חנויות הרשת בישראל ממוקמות בקניון רמת אביב, בגרנד קניון בחיפה, בקניון עזריאלי ובפרויקט ממילא בירושלים.

* בחוות התבלינים של דרורה חבקין בראש פינה מקבלים מוצרים קוסמטיים ובשמים שנתרמים על ידי אנשים פרטיים שלא משתמשים בהם, תורמים אותם למעונות לנשים מוכות ברחבי ישראל, ומעניקים בתמורה לכל מוצר שנתרם זיכוי בסך 50 שקל לרכישת מוצרי הקוסמטיקה הטבעית של שירי חבקין. ניתן לממש את הזיכוי גם בחנות חוכמת האדמה שנמצאת ברחוב המלך ג'ורג' 74 בתל אביב.

* חברת סבון של פעם תורמת חלק מהכנסותיה ממכירות מארזי החגים שלה - שמחירם 100-350 שקל - ל"קבוצת שורשים". קבוצת שורשים היא קבוצת מתנדבים שנפגשת פעמיים בשנה - בפסח ובראש השנה - כדי לאסוף מוצרי מזון לקשישים נזקקים ולמשפחות של עולים מאתיופיה.

יין, פרחים, נרות ומארזים

* בית הגלגלים מציע למכירה את יין יקבי עמק האלה עם ציורי ילדי בית הגלגלים על התוויות (החל מ-100 שקל). מדובר ביין מסוג מרלו וקברנה סוביניון מבציר 2003 ו-2004. כל הרווחים ממכירת היין יוקדשו לרווחת ילדי בית הגלגלים. בית הגלגלים מציע פעילות לילדים ובוגרים בעלי נכות פיסית, מחוגים ועד השמה במקומות עבודה.

galgal1@barak.net.il

* יקב טוליפ ועמותת שכולו טוב מציעים לראש השנה מארז יינות ונרות של יוצרים אור, שבהכנתם היו שותפים חברי כפר תקווה ועובדי יוצרים אור. המארזים עולים 110-140 שקל. כפר תקווה הוא יישוב קהילתי לבגירים בעלי פיגור קל עד בינוני. יקב טוליפ מעסיק את חברי הכפר שלוקחים חלק פעיל בבציר, בביקבוק היין ואריזתו ומסייע באירוח במרכז המבקרים של היקב. יוצרים אור, הוא מפעל מוגן, שיקומי, לייצור נרות שעובדים בו כ-80 איש בעלי נכות נפשית. כל ההכנסות ייתרמו לחברי כפר תקווה ועמותת שכולו טוב. לפרטים: 8049809-054.

* נערי האור, פרויקט לנוער בסיכון, מייצרים במפעל שנושא את אותו שם נרות שבת ונרות שולחן. הנרות עשויים בחלקם משעווה ממוחזרת הנאספת ממסעדות, בתי קפה ומתנדבים. paoletti1il@gmail.com.

* המותג לייף של סופר פארם מציע שני סוגי אריזות של שלושה נרות ריחניים ב-20 שקל. הנרות מיוצרים על ידי עמותת "שכולו טוב", שאחת מהיוזמות שלה הוא מפעל "יוצרים אור" שמייצר את הנרות.

* סטודיו אנד ג'וי, המעסיק אנשים עם מוגבלויות, מציע מבחר זרי פרחים עם תפוחים ודבש לראש השנה. הזרים משלבים בין פרחים ומוטיווים של ראש השנה, כמו תפוחים, מקלות דבש ומקלות קינמון. בנוסף הם מציעים גם אביזרים לעריכת טקס תה ומארזי שוקולד מובחר. בסטודיו מועסקים כ-30 עובדים הסובלים מפיגור שכלי או אוטיזם ונפגעי נפש המלווים על ידי אמני שזירה. הסטודיו פועל כחלק מעמותת צ'יימס, מוסד ללא כוונת רווח שעוסק בשיקום ושילוב אנשים עם מוגבלויות במעגל העבודה. www.andjoy.co.il.

* קרן אהבה, מפעל המתנות ואריזות השי של בית איזי שפירא ברעננה, מציע מגוון רחב של חבילות שי (50-200 שקל) שאריזותיהן מאוירות על ידי משתתפי מועדון הבוגרים של בית איזי שפירא. בנוסף, ניתן לרכוש שוברי שי שמאפשרים קניית מבחר מתנות בחנות. ההכנסות מיועדות לילדים של בית איזי שפירא. מועדון הבוגרים של בית איזי שפירא כולל 140 חברים הנהנים ממגוון רחב של פעילות חברתית, תוכנית פנאי והעשרה. במועדון חברים אנשים עם פיגור בינוני וקל. beitissie.org.il@eyal.

מדריכים לקנייה עם ערך מוסף

* הכתבה הזו מכילה רק חלק מהאפשרויות הרבות שקיימות כיום בישראל לקניות עם ערך מוסף. לקניות במשך כל השנה שיש בצדן תרומה כדאי להצטייד במדריכים שמכילים פרטים אודות ארגונים שעוסקים בתחום. ערך מוסף, למשל, הוא מדריך מסווג שמרכז מידע על עמותות וארגונים של אנשים בעלי צרכים מיוחדים שמייצרים חפצי נוי, מתנות, אביזרי יודאיקה ועוד מוצרים רבים. המדריך הוא יוזמה משותפת של בנק מזרחי-טפחות ודפי זהב. הוא מכיל תמונות של המוצרים, תיאור שלהם ומידע על היצרנים. המדריך הוא חלק ממדריך דפי זהב ל-2007-2008 ויש לו גם גרסה באינטרנט: musaf.co.il-www.erech

* ארגון מתן מציע לחברות ולעסקים לרכוש עבור עובדיהם מתנות מעשה ידי אנשים עם צרכים מיוחדים, פגועי נפש ונוער בסיכון באמצעות קטלוג מתנות. כל ההכנסות מהמכירה ייתרמו לארגונים קהילתיים. השנה מציע הקטלוג, בין היתר, בועת רימון זכוכית עם שמן פראפין ריחני מעשה ידי בני נוער בסיכון מפרויקט "ביטוי צרוף" של ביה"ס "מפתן אלון" בשכונת התקווה (60 שקל) ועציץ ורדים מסבון של מפעל "ידיים" המעסיק אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים (55 שקל). ניתן להוריד הקטלוג המלא באתר מתן www.matanisrael.org.il וניתן להורדה.

עבור מי שמעוניין לתרום חפצים ישנים יצרו לוח האינטרט yad2 וארגון מאיר פנים-הכוח לתת, מוקד תרומות באינטרנט לנזקקים. צי משאיות של הארגון מגיע עד לבתי התורמים כדי לאסוף את הציוד ל-15 מרכזי חלוקה גדולים ברחבי ישראל. http://www.yad2.co.il /trumot/index.php

* קום איל פו מקיימת יריד שלם שמוקדש לקניית מתנות לחג. ביריד המתנות של מוצרים הוגנים, שנערך היום מ-16:00 עד 22:00 ומחר מ-10:00 עד 15:00 בקום איל פו בנמל תל אביב, ובחנויות ברעננה ובחיפה, יוצעו למכירה מוצרים המבטיחים שיצרניהם נהנים משכר הוגן, תנאי עבודה הולמים, שוויון מגדרי, הזדמנויות שוות למעוטי יכולת כלכלית ושמירה על הסביבה. ביריד ישתתפו: פעולה ירוקה, סינדיאנת, תנועת אחותי, העמותה להעצמה כלכלית לנשים, כישורית ונערי האור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully