וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך להימנעות מ"חפציבה"

אריק מירובסקי

6.9.2007 / 9:48

ד"ר חיים כ"ץ כתב מדריך לתושבי חוץ המעוניינים לרכוש דירות בארץ. "לפרשה עלולות להיות השלכות חמורות על רכישות מצד יהודי העולם"

"קריסת חפציבה עלולה להרתיע רוכשים מחו"ל לקנות דירות בישראל," כך מתריע המשפטן ד"ר חיים כ"ץ, שכתב לאחרונה מדריך שיצא לאור על ידי ארגון בני ברית, ומיועד לתושבי חוץ המעוניינים לרכוש דירה בישראל.

חפציבה אינה החברה הנדל"נית הראשונה שקורסת, ובכל אחד מהעשורים האחרונים נרשמו קריסות דרמטיות של חברות דומות. אך בניגוד לפעמים הקודמות, שבהן תושבי החוץ היו מעורבים בצורה מוגבלת בלבד בשוק הנדל"ן בישראל, הפעם הם מהווים מרכיב חשוב ממנו. בארבע השנים האחרונות השקיעו תושבי חוץ בישראל יותר מ-4.7 מיליארד דולר ברכישת נכסי נדל"ן בישראל, ובמחצית הראשונה של 2007 הם השקיעו כ-784 מיליון דולר.

"לקריסת חפציבה עלולות להיות השלכות חמורות ביותר על רכישת נכסים מצד יהודי העולם המשקיעים בישראל," סבור כ"ץ. הוא עצמו עלה ארצה מאנגליה לפני 25 שנה, ויש לו קשר הדוק עם יהודים מחו"ל. הוא מספר על קונים פוטנציאלים מחו"ל שהביעו בפניו חשש לרכוש דירות בישראל, אחרי ששמעו מה עלה בגורלם של רוכשי הדירות של חפציבה.

"מתקשרים אלי אנשים שעומדים לרכוש דירות ומעוניינים במידע נוסף על חפציבה - האם מדובר בסימנים לקריסת הענף והאם כספם בטוח. הם רואים בטלוויזיה רוכשי דירות שפולשים לדירות לא גמורות, שעצרו את המנכ"ל, וזה מטריד אותם," מספר כ"ץ.

"ישראל בטוחה לרכישת דירה"

המדריך ניתן להורדה בחינם באינטרנט (באתר buyingyourhomeinisrael) מתאר כ"ץ את היחסים בין המתווך הישראלי לבין הקונים, את ההסכמים, את זכרון הדברים, את הערבות הבנקאית, את נושא ההפרשים בין השטחים בהם נוקבים הקבלנים לבין שטחי הדירות נטו ועוד פרטים רבים. הדברים אולי מוכרים היטב לקונה הישראלי, אבל אינם מוכרים כלל לתושבי החוץ.

האם באמת מסוכן לרכוש כאן דירות? כ"ץ טוען שלא. "מדינת ישראל היא אחד המקומות הבטוחים ביותר לרכישת דירה, וכך אני גם אומר לפונים אלי. למשל, יש מדינות שבהן ערבות חוק המכר לא קיימת ואדם שרוכש דירה מקבלן שפשט רגל נקלע לבעיות. בישראל הכספים ששילם מובטחים לו. ככלל, אני לא חושב שענף הבנייה בישראל גרוע יותר מאשר במדינות מערביות אחרות, ועיקר הבעיות שבהן נתקלים תושבי החוץ שרוכשים כאן דירות, הן בעיות תקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully