וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש עיכב הליכים בתביעה קטנה נגד יוניליוור בשל ייצוגית שהוגשה נגדה

נורית רוט

6.9.2007 / 8:45

התביעה והתובענה עוסקות בהפרת חוק הגנת הצרכן בשינוי אריזת מיונז הלמנס לייט



בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים עיכב את ההליכים בתביעה קטנה שהוגשה נגד חברת יוניליוור ישראל שיווק, מכיוון שמתנהל נגדה באותו עניין הליך לאישור תובענה ייצוגית.



האריזה קטנה - המחיר עלה



בתביעה הקטנה, שהוגשה על ידי עו"ד אברהם יוסף, נטען כי החברה הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן והטעתה את הלקוחות, בכך ששינתה את אריזת מיונז הלמנס לייט ממכל המכיל 452 גרם לאריזה של 424 גרם. זאת, נטען, בצורה שקשה להבחין בהקטנת המוצר ובלי ליידע את הצרכנים, ותוך העלאת מחיר האריזה.



החברה הגישה בקשה לעיכוב הליכים נגד התביעה, עד להכרעת בית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאישורה של תובענה ייצוגית שהוגשה באותו עניין (מוטי בורנשטיין נ' יוניליוור ישראל מזון בע"מ). לפי הנטען, במסגרת התובעה נידונות שאלות זהות לשאלות שמתעוררות בתביעה זו.



השופט אברהם טננבוים קיבל את הבקשה והורה על עיכוב ההליכים בתביעה. לדעתו, "נדמה כי על אף שהליך זה אינו 'גורר' את הנתבע אל מסכת דיונים ארוכה וסבוכה כהליך של תביעה ייצוגית, אין זה מן הראוי להעמיד את הנתבעת חשופה לאין ספור תובעים בהליך זה". השופט קבע כי "לו תיפתח הדלת במקרה שלפני, הרי שהנתבעת תמצא עצמה מנהלת אינספור דיונים בבתי משפט שונים בישראל ובמקביל את הליך התביעה הייצוגית כאשר כולם עוסקים באותו עניין".



לאחר שהשופט עיין בתובענה הייצוגית הממתינה לאישור בית המשפט המחוזי, הוא קבע כי השאלות המשפטיות והעובדתיות שהועלו בתביעה הקטנה זהות לטענות המשפטיות והעובדתיות שהועלו בתביעה הייצוגית. לכן קבע כי "לא מן הנמנע כי החלטת בית המשפט המחוזי יהיה בה כדי לחרוץ גם את גורלה של התביעה הנידונה בפני".



השופט ציין כי התובע אינו יכול להמשיך לנהל את התביעה הקטנה כמי שיצא מן התביעה הייצוגית לפי סעיף 11 לחוק תביעות ייצוגיות (אדם שהודיע לבית המשפט, לאחר שאושרה התובענה הייצוגית, על רצונו שלא להיכלל בקבוצה שהוגדרה על ידי בית המשפט). לדברי השופט, במקרה זה עדיין לא אושרה הבקשה לתביעה ייצוגית ולכן התובע אינו יכול עדיין לצאת מהקבוצה. אם לא תאושר הבקשה לאישור התביעה הייצוגית - לתובע תעמוד הזכות לנהל את תביעתו כתובע בודד, קבע השופט.



השופט הוסיף כי גם לגופו של עניין, לחברה טענות טובות נגד התביעה. למשל, הטענה כי מי ששינה את גודל האריזה הוא הספק בחו"ל ולא החברה - שאינו משוכנע שניתן לדון בהן בהליך של תביעה קטנה.



(תק 2764/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully