וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הקיבוצים ינסו להשתלט על תנובה בשיתוף עם מאיר שמיר לאחר הנפקתה

עמירם כהן

6.9.2007 / 8:46

בכיר במערכת הכלכלית של הקיבוץ אמר כי קרן איפקס תבצע אקזיט מתנובה כ-5 שנים לאחר השליטה



התאגידים הכלכליים האזוריים של הקיבוצים, שיחזיקו לאחר סגירת העסקה למכירת תנובה ב-21.9% מהמניות, ומבטח שמיר בשליטת מאיר שמיר שתרכוש 20% מהמניות, מתכוונים להגיע לשליטה בחברה לאחר שתונפק ואייפקס (שתחזיק ב-55%) תמכור את אחזקותיה - כך אמר ל-TheMarker בכיר במערכת הכלכלית של הקיבוצים. סגירת עסקת תנובה צפויה בסוף החודש.



לדברי הבכיר, לאחר הנפקת תנובה בידי אייפקס "תיפתח מחדש האופציה לקיבוצים להוות את הגורם מוביל בליבה של החקלאית הישראלית. הצעד הראשון בכיוון הזה כבר נצעד באמצעות פוזיציה שפתחו התאגידים הכלכליים של הקיבוצים, שיחזיקו ב-21.9% מהמניות. לאחר ההנפקה ולאחר שאייפקס תבצע אקזיט, ניתן יהיה לבסס את הפוזיציה הזאת בדרך של הקמת גרעין שליטה יציב עם מאיר שמיר, שרואה בתנובה השקעה אסטרטגית לטווח ארוך". עוד אמר הבכיר כי אם יהיה צורך בכך, יהיה אפשר לבצע לאחר הנפקה רכישות נוספות של מניות, אף שלהערכתו לא יהיה צורך ברכישות כאלה בשל הפיזור הנרחב הצפוי של המניות בהנפקה.



לפי תחשיב פשוט, אם התאגידים הקיבוציים ימשיכו, גם לאחר סיום מועד אופציית הפוט בתום 3 שנים למכירה, להחזיק בכל המניות (21.9%) - שיעור האחזקות המשותף עם מאיר שמיר יגיע ל-41.9%. ייתכן מאוד שגם חלק ממושבים והקיבוצים, מאלה שלא מכרו את מניותיהם (3.1%) ולא ימכרו אותן במועד באופציית הפוט, יצטרפו לגרעין השליטה. הבכיר העריך כי לאחר שקרן אייפקס תנפיק את תנובה ותשיא לה ערך בדרך של מיקוד פעילות הפיתוח של החברה בחו"ל, היא תבצע אקזיט בטווח של 5-6 שנים מרכישת השליטה, משום שכך היא נוהגת כקרן השקעות בינלאומית.



אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית יקים חדר מצב לקראת סגירת ("קלוזינג") עסקת מכירת תנובה. במכתב שנשלח בראשית השבוע לבעלי המניות, הודיעה תנובה כי העסקה תיסגר סופית ב-24 בספטמבר 2007. ואולם בקרב בעלי המניות, 620 מושבים וקיבוצים, שוררת אי בהירות רבה באשר לצעדים שעליהם לנקוט עד סגירת העסקה.



לאחר שלאגף הכלכלי בתנועה הקיבוצית הגיעו פניות רבות מעשרות קיבוצים בנושאים הקשורים לעסקה, הוחלט לפתוח חדר מצב שממנו יענו אנשי האגף לשאלות ובקשות בנושאי מיסוי התמורה מהמכירה, זכויות בעלי מניות שיישארו בתנובה ועניינים טכניים רבים. חדר המצב ייפתח בראשית השבוע הבא.



האגף הכלכלי הנחה את בעלי המניות לחתום על המסמכים הכרוכים בעסקה עד ל-17 בספטמבר. ראש האגף הכלכלי בתנועה הקיבוצית, דורון סט, אמר כי כל הנושאים שעדיין נותרו פתוחים ייפתרו עד למועד הסגירה. להערכת סט, גם רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, יאשר את העסקה עד למועד שנקבע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully