וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר ברנע: "המפקח על הבנקים הציע להעניק לי את הגנתו אך כשיו"ר הדירקטוריון ביקש שאלך - הרגשתי לא בנוח"

TheMarker

6.9.2007 / 9:30

ברנע שהתפטר מתפקידו כדירקטור חיצוני בבנק הפועלים: "יש בעיה במעמד הדירקטורים החיצוניים בגופים ציבוריים בכלל ובבנקים בפרט"



"אני הייתי דירקטור שמונה במסגרת ההוראה של בנק ישראל. דיווחתי למפקח על הבנקים באופן מלא על התפטרותי והוא הציע לי להישאר ולהעניק לי את הגנתו. הוא הבטיח לגבות את פעילותי בדירקטוריון אבל הרגשתי לא בנוח. ברגע שיו"ר הדירקטוריון ביקש שאלך הביתה, לא הרגשתי בנוח להישאר". כך אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל פרופסור אמיר ברנע, שהתפטר השבוע מתפקידו כדירקטור חיצוני בבנק .



"קיבלתי אינדיקציה גם מנציג בעלי השליטה וגם מחברי הדירקטוריון. אין לי אינדיקציה לגבי הסיבה המקורית", הוסיף ברנע. "קיבלתי את המסר מהיו"ר דני דנקנר ומנציג של שרי אריסון. אני לא מבין למה. מילאתי את תפקידי כפי שאני מבין אותו".



ברנע ציין כי מעולם לא נמתחה ביקורת על התנהגותו המקצועית בבנק: "הייתי מעורב בפעילות עם מנהלים במהלך השנה ואף אחד לא מתח ביקורת על פעילותי".



פרופסור ברנע קרא לבדוק את סמכויותיהם של הדירקטורים החיצוניים: "צריך להיות מודאגים ממבנה הדירקטוריון - האם הוא מתנהל כפי שמבקש המפקח על הבנקים - לא רק סמכויות של פיקוח אלא תהליך של קבלת החלטות. חלק גדול מתהליך קבלת ההחלטות נעשה באופן לא פורמלי שלא במסגרת הדירקטוריון". לדבריו, "יש בעיה במעמד הדירקטורים החיצוניים בגופים ציבוריים בכלל ובבנקים בפרט".



ברנע הדגיש כי לא חל שינוי בתפקוד הדירקטוריון מאז עזיבתו של היו"ר שלמה נחמה. הוא גם סיפר כי קיבל את המינוי כדירקטור חיצוני וכך גם הבין אותו. "דירקטורים חיצוניים ממונה במסגרת חוק החברות לשלוש שנים. הם לא קשורים לבעלי השליטה אלא למפקח על הבנקים. הוא חבר, בין השאר, בוועדת הביקורת של הבנק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully