וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת אייס העולמית גילתה מחסור של 154 מיליון דולר במאזניה; עשויה להגיש מחדש את הדו"חות ל-5 השנים האחרונות

סוכנויות הידיעות

6.9.2007 / 9:35

החברה עשויה להיאלץ להשעות את תשלומי הדיווידנדים לזכיינים עד לבירור מקור הטעות והשלכותיה



רשת חנויות חומרי הבנייה אייס העולמית גילתה מחסור של 154 מיליון דולר במאזניה ועשויה להיאלץ להגיש מחדש את דו"חותיה הכספיים לחמש השנים האחרונות. כך אמר נשיא ומנכ"ל החברה, ריי גריפית, לסוכנות הידיעות אי.פי.



החברה גילתה את הגירעון במהלך ההכנות למעבר מקואופרטיב הנמצא בבעלות הזכיינים לחברה למטרות רווח. עתה השעתה אייס את תוכניות השינוי, ושכרה את שירותיה של חברת ייעוץ חשבונאי על מנת לסייע בתיקון הבעיה החשבונאית, שככל הנראה מקורה ב-2002, לפי אי.פי. החברה עשויה להיאלץ לעכב את החזרת הרווחים לבעלי הסניפים השנה, כתוצאה מכך.



גריפית אמר לאי.פי כי לא נעדרים דברים מהמלאי ולא חסר כסף בקופת החברה, אך כי טרם נמצא מקור הבעיה, שמכונה בינתיים "טעות חשבונאית גדולה". במהלך ביקורת פנימית של המסמכים הפיננסים של החברה, התגלה מחסור בשווי 154 מיליון דולר במלאים. אייס הודיעה לזכיינים המחזיקים ב-4,600 סניפיה על הבעיה במכתבים ביום רביעי.



לדברי גריפית, הטעות היא למעשה הערכה ביתר של הרווחיות, שהתבטאה בהערכת יתר של הרווחים הגולמיים וגרמה לתשלום יתר של דיווידנדים לזכיינים. "אין מחסור בכסף, אין מחסור במלאים, אין עדות לגניבה", אמר גריפית לאי.פי בראיון טלפוני. "אנחנו בטוחים שהמצב בשליטה והפעילות שלנו ממשיכה להיות בריאה. אנחנו עדיין עסק מאוד חיוני, המכירות שלנו ממשיכות להיות טובות. מדובר בנושא חשבונאי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully