וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חודשים אחרי בחירתו: יו"ר חדשות ערוץ 2 נשאר חבר בתנועה פוליטית

אסף כרמל

6.9.2007 / 9:45

היו"ר המיועד, ד"ר יהודה לנקרי, פעיל בתנועת "בית אחד"



מרוב להיטות להחליף את נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2, שכחה כנראה מועצת הרשות השנייה לבדוק אם הדירקטורים החדשים שבחרה עומדים בכל תנאי הסף. אף שיו"ר דירקטוריון חברת החדשות אמור להיות נטול כל זיהוי פוליטי, כמו כל שאר האנשים בחברה, היו"ר המיועד, ד"ר יהודה לנקרי, פעיל בתנועת "בית אחד". התנועה הזאת, שבראשה עומד ח"כ אבשלום וילן ממרצ, שמה לעצמה למטרה לספק פתרונות למתנחלים שמבקשים לעזוב את ההתנחלויות עוד לפני חתימת הסדר קבע.



לנקרי לא הסתיר מעולם את חברותו ב"בית אחד" ועל חברותו בתנועה נכתב גם ב"הארץ" לאחר שנבחר בפעם הראשונה, בסוף מאי, על ידי מועצת הרשות השנייה לשמש יו"ר דירקטוריון חברת החדשות. בינתיים הוגשה עתירה לבג"ץ נגד בחירתו של לנקרי ושל הדירקטור השני מטעם הציבור, פרופסור דב גולדברגר, בטענה שהדירקטורים הקודמים, יצחק לבני ועו"ד רחל בן-ארי, הוחלפו בלחץ בעלי מניות בערוץ 2, כדי לאפשר את מינויו של רפי גינת למנכ"ל החברה. בעצת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, קיימה מועצת הרשות השנייה, ב-19 באוגוסט, דיון חוזר בבחירת נציגיה בדירקטוריון חברת החדשות. כצפוי, שבה והחליטה המועצה למנות את לנקרי וגולדברגר.



במשך כל התקופה שחלפה מאז הפעם הראשונה שנבחר, לא חשב לנקרי שעליו להתפטר מתנועת "בית אחד", או לפחות להשעות עצמו עד לבירור העתירה בבג"ץ. רק לפני חודש וחצי השתתף בדיון שעסק בגיבוש קמפיין חדש לתנועה, ושמו עדיין מפאר את האתר שלה באינטרנט. גם יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, או מי מחברי המועצה לא מצאו לנכון לבקש מלנקרי לעזוב את "בית אחד", שמן הסתם חלק מצופי חדשות 2 אינם מזדהים עם יעדיה.



גם כך קשה להגדיר את לנקרי נטול זיהוי פוליטי, בהתחשב בכך שבעבר היה פעיל מרכזי במחנהו של דוד לוי ושימש חבר כנסת מטעם מפלגות הליכוד וגשר. לבני, יו"ר הדירקטוריון היוצא, אמנם נשוי לח"כית לשעבר (אתי לבני משינוי) וידוע כחבר קרוב של ראש הממשלה אהוד אולמרט, אבל מעולם לא היה מזוהה בעצמו עם תנועה פוליטית.



לנקרי אמר אתמול כי אינו משוכנע שיש סתירה בין חברותו ב"בית אחד" לבין כהונתו בדירקטוריון חברת החדשות. "פורמלית, אני עדיין לא בדירקטוריון וממתין שהדברים יסתדרו כדי שאוכל לפעול שם", אמר לנקרי. "אם יתחוור לי שיש איזשהו ניגוד עניינים, ודאי שלא אמשיך לפעול בתנועה". דוברת הרשות השנייה מסרה בתגובה: "מועצת הרשות מקבלת את עמדתו של לנקרי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully