וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה תחתום על הסכם ביטחוני עם רוסיה שיאפשר לה לרכוש עשרות מסוקים, טנקים וצוללות

סוכנויות הידיעות

6.9.2007 / 9:56

ביקור פוטין באינדונזיה הוא הביקור הראשון של נשיא רוסי - או סובייטי - מזה כ-5 עשורים



אינדונזיה תחתום על הסכם ביטחוני עם רוסיה שיאפשר לה לרכוש עשרות מסוקים, טנקים וצוללות במהלך 15 השנים הקרובות, כך אמר היום דינו פאטי ג'אלאל, דובר של ממשלת אינדונזיה.



נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הנמצא בביקור בן יום במדינה בעלת ריכוז האוכלוסין בין הצפופים בעולם, יעביר בנוסף מיליארדי דולרים במטרה לעזור לאינדונזיה לשדרג את מתקני הכרייה והנפט המיושנים שלה, אמר ג'אלאל.



ביקורו של פוטין באינדונזיה הוא הביקור הראשון של נשיא רוסי, או סובייטי, מזה כחמישה עשורים. לדברי אנליסטים, ביקור זה משקף את הרצון לחזק את הקשרים ההדדיים בין המדינות כדי ליצור מאזן נגדי להשפעה הגדלה של ארה"ב על הפוליטיקה העולמית.



אינדונזיה מחפשת מקורות נשק אחרים מאז שארה"ב - לשעבר ספקית הנשק הגדולה שלה - הפסיקה את קשרי הצבא עם אינדונזיה ב-1999 על רקע מחלוקות לגבי זכויות האדם. החרם הוסר ב-2005, אך אינדונזיה עדיין ממשיכה לחפש אחר פתרונות אפשריים אחרים.



אינדונזיה כבר הוציאה מאות מיליוני דולרים על מטוסי קרב רוסים. ההסכם החדש יכלול רכישת 15 מסוקים, 20 טנקים ושתי צוללות באמצעות הלוואה שתוחזר במשך 15 שנים, אמר דובר משרד הביטחון האינדונזי, גנרל אדי בוטאר בוטאר.



חברת הכרייה האינדונזית אנקה טמבאנג תחתום על עסקה בשווי 3 מיליארד דולר עם ענקית האלומיניום הרוסית יונייטד קומפני רוסאל, בעוד חברת הנפט הממשלתית פרטמינה מתכננת לחתום על עסקה בשווי מיליארד דולר עם אחת מחברות הנפט הרוסיות הגדולות, לוקאויל, אמר ג'אלאל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully