וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר סטרנס קיצץ את תחזית הצמיחה העולמית ב-2008 בטענה כי הסיכון למיתון בארה"ב עלה

סוכנויות הידיעות

6.9.2007 / 10:21

ארה"ב מתמודדת כיום עם המיתון החמור ביותר בשוק הדיור מזה 16 שנים



בנק ההשקעות בר סטרנס קיצץ את תחזית הצמיחה העולמית ב-2008 בטענה כי הסיכון של מיתון אפשרי בארה"ב עלה.



לפי התחזית החדשה שפירסם בר סטרנס, צמיחת התמ"ג העולמי עשויה להאט ל-3.1% בשנה הבאה. באפריל פירסם בר סטרנס תחזית אופטימית יותר לצמיחה עולמית של 3.4%.



"הסיכון למיתון בארה"ב במהלך 12 החודשים הבאים עלה", נאמר בתחזית החדשה. "הצמיחה הזרה צפויה להאט עקב ההשפעה המתגלגלת של ההאטה בארה"ב על היצוא וההשקעות הישירות - בנוסף להשפעה מקומית של מדיניות אשראי קשוחה יותר בארה"ב".



ארה"ב מתמודדת כיום עם המיתון החמור ביותר בשוק הדיור מזה 16 שנים לאחר קריסת שוק משכנתאות הסאבפריים. מיתון זה עלול לצמצם את הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם. האטה בצמיחה בארה"ב תפגע בביקוש למוצרים המיוצאים מיפאן, בריטניה ומדינות אחרות.



בר סטרנס אמר כי הסיכוי למיתון בארה"ב במהלך השנה הקרובה עלה ל-35% מ-5% בלבד בתחזית הקודמת.



"עוד לפני המיתון, אנו מצפים לראות כמה מהסימנים הבאים: ירידות מתמשכות ברווחי חברות ומניות, עליות משמעותיות בתביעות האבטלה וחולשה במגזרי הסחורות", נאמר בתחזית.



סימן נוסף להעמקת המשבר בשוק הדיור האמריקאי העניק פרסומו של מדד הבתים הקיימים הנמצאים בהליכי מכירה בארה"ב. המדד נפל ב-12.2% בחודש יולי לרמה הנמוכה ביותר שלו מאז ספטמבר 2001. כך מסר אתמול איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב.



למרות הכל, מספר מדינות, כגון סין, יצליחו להתגבר על ההשפעה של חולשה בכלכלת ארה"ב בגלל העלייה בצריכה המקומית של מוצרים ושירותים, אמר בר סטרנס. בר סטרנס העלה את תחזית הצמיחה לסין ב-2008 ל-9.5% מתחזית קודמת של 9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully