וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מספנות ישראל משיקה היום בחיפה את הנמל הימי הפרטי הראשון בישראל

אורה קורן

6.9.2007 / 10:29

בעלי החברה מקווים להפוך את הנמל למרכז לוגיסטי של שינוע ימי מזרח תיכוני



חברת מספנות ישראל משיקה היום בחיפה את הנמל הימי הפרטי הראשון בישראל. חנוכת הנמל תהיה עם הגעתה של אוניית משא הנושאת 9,000 טון סוכר מברזיל. בעלי החברה מקווים להפוך את הנמל למרכז לוגיסטי של שינוע ימי מזרח-תיכוני.



השליטה במספנות ישראל נמצאת בידי סמי קצב, שלמה שמלצר ושלומי פוגל. לדברי פוגל, הנמל מסוגל לתת שירותי פריקה וטעינה ושירותים לוגיסטיים לשינוע סחורות מאירופה למזרח התיכון ולמזרח הרחוק ובחזרה.



"כרגע, אנו עובדים על עסקות כדוגמת הבאת כלי רכב יד שנייה לירדן ועיראק בשיתוף עם יצואנים באירופה. במקביל אנו פועלים להביא גרוטאות מעיראק ומירדן לאיטליה ומקיימים מגעים עם יצואנים ירדנים בתחום החקלאות", הוסיף.



קצב הבהיר כי המספנות ימשיכו במקביל לייצר אוניות ומוצרים ימיים. "נמשיך בשירותים הימיים שאנו נותנים לקידוחי הגז ושירותים ימיים נוספים", ציין. שמלצר העריך כי הפעלת מספנות ישראל כנמל תתרום רבות גם בתחום התעסוקה בחיפה ובצפון: "כיום עובדים במספנות ישראל בין 350 ל-500 עובדים, ואנו מאמינים שנייצר עוד מאות מקומות עבודה, ולא רק במספנות ישראל אלא במערכות לוגיסטיות נוספות, כתוצאה מכניסתנו לתחומים החדשים".



מספנות ישראל, העוסקת בתכנון אוניות וכלי שיט אחרים וייצורם, הוקמה כחברה ממשלתית ב-1959. ב-1995 הופרטו המספנות, שסבלו מהפסדים של כ-200 מיליון דולר, ועברו לבעלותם של קצב, שמלצר ופוגל. על רקע התנגדות רשות הנמלים לא קיבלה החברה את ההיתר הסופי להפעלת נמל מסחרי. במסגרת הרפורמה שנחתמה בפברואר 2005, וכללה את הפיכתם של נמל אשדוד ונמל חיפה לחברות עצמאיות, חתמו עובדי הנמלים, בהסכמת ההסתדרות, על הסכם המתיר למספנות להפעיל נמל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully