וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב שירות המדינה: זליכה התנהג בתוקפנות

צבי זרחיה

6.9.2007 / 11:00

כך מעיד שמואל הולנדר על תגובת החשב כשסירב למנותו לועדת המכרזים. הולנדר: "לא היה ניסיון 'לתפור' את המכרז למשרת המשנה לחשכ"ל"

נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, סתר אתמול את הדברים שאמר החשב הכללי ד"ר ירון זליכה שלשום בוועדה לביקורת המדינה, כשטען כי ניסו לתפור מכרז למשרת המשנה לחשב הכללי.

הולנדר אמר כי דבריו של זליכה אינם נכונים, ולא היה שום ניסיון "לתפור" את המכרז למשרת המשנה לחשב הכללי.

בדבריו בוועדה אמר שלשום זליכה כי "בראשית 2007 פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיתערב במכרז של המשנה לחשב הכללי שניסו לתפור אותו. אני אומר במלוא האחריות: הנבואה של אותו בכיר במשרדי,­ שיהיה מי שינסה להרוס את אגף החשב הכללי -­ הנבואה הזו התגשמה, וזה מה שקרה".

להולנדר נודע אתמול על דבריו של זליכה כפי שהתפרסמו בפרוטוקול הדיון, ובעקבות כך הוא שיגר מכתב אל יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ זבולון אורלב (מפד"ל), שבו דחה את דברי החשכ"ל. "לא היה שום ניסיון 'לתפור' את המכרז למשרת המשנה לחשכ"ל. לעומת זאת, דווקא התנהגותו של זליכה עצמו בהליכים שקדמו למכרז היתה לכאורה בלתי תקינה", ציין.

"זליכה סירב להנחייתי"

הולנדר קבע, כי "זליכה דרש לשמש כנציג משרד האוצר בוועדת המכרזים למשרה הנ"ל, למרות שאחד המועמדים במכרז היה עדי ריבלין שעמו היו לו חילוקי דעות קשים. זליכה ביקש לסיים את כהונתו של ריבלין, ואף הגיש כנגדו תלונות חמורות".

הנציב הוסיף, כי "על פי הוראות התקשי"ר, חבר ועדת בוחנים במכרז חייב למלא את תפקידו תוך הימנעות מניגוד עניינים ותוך 'שמירה על כללי יושר והגינות עם כל המועמדים בתנאים שווים ומתוך חובה לנהוג בלא דעה קדומה, ללא פניות וללא משוא פנים'. עקרונות אלה נקבעו גם בפסיקת בית המשפט. לאור האמור, מובן מאליו שזליכה לא היה יכול לשבת בוועדת המכרזים שבה ריבלין היה מועמד. הסברתי לזליכה בשיחה טלפונית את המצב המשפטי, ואף הבהרתי לו שאם יישב במכרז, ייפסל ההליך על ידי בית הדין לעבודה. הוצע לו כי ימונה עובד בכיר אחר במקומו כנציג האוצר בוועדה".

הולנדר הדגיש כי "זליכה הגיב בתוקפנות, תוך צעקות, וסירב בתוקף לקבל את הנחייתי. הודעתי לו כי בנסיבות אלה איני רואה מנוס מפנייה ליועץ המשפטי לממשלה. בניגוד לדבריו של זליכה, אני פניתי אל היועץ המשפטי לממשלה והבאתי בפניו את העניין. היועץ לאחר שקיים דיון עם הגורמים המקצועיים בפרקליטות המדינה, גיבה את עמדתי והודיע לחשכ"ל כי אינו יכול להיות חבר בוועדה. במקומו מונתה עובדת בכירה אחרת במשרד האוצר. במכרז, אגב, נבחר מועמד ראוי שזליכה היה מעוניין בו".

הולנדר הוא הפקיד הממשלתי הבכיר השני המותח ביקורת על זליכה בימים האחרונים. שלשום תקפה היועצת המשפטית של האוצר, ימימה מזוז, את התנהגות זליכה בעניין תשלום מענק שחרור להוריו של הרוג.

תגובתו של החשב הכללי זליכה לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully