וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים רכשה 2 חברות אמריקאיות

שלומי שפר

6.9.2007 / 12:45

טיטניום מקבוצת אי.די.בי תשלם עבור החברות לניהול נכסים כ-50 מיליון דולר

נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי, מדבר רבות על הצורך של הקבוצה להרחיב את הפעילות בחו"ל. הרחבה זו יכולה להתבצע בשני אופנים: גידול בפעילות של חברות מוחזקות הפועלות בחו"ל, או רכישה של עסקים חדשים. היום הודיעה חברת טיטניום, מקבוצת בית ההשקעות כלל פיננסים, על רכישתן של שתי חברות אמריקאיות לניהול נכסים. החברות מנהלות יחד נכסים בהיקף של 3.5 מיליארד דולר והתמורה המיידית הינה 37.5 מיליון דולר.

הרכישה מזניקה בכ-36% את סך הנכסים המנוהלים תחת כלל פיננסים, והופכת את כלל פיננסים לשחקן גלובלי בשוק ההון הבינלאומי. ערב הרכישה ניהלה כלל פיננסים נכסי ציבור בסך כ-40 מיליארד שקל, רובם המוחלט נכסי לקוחות פרטיים ומוסדיים בישראל.

התמורה המיידית שתשלם טיטניום תמורת החברות הינו 37.5 מיליון דולר (32.5 מיליון דולר במזומן ו-5 מיליון דולר במניות), שאר התשלומים הם מותני ביצועים, נפרסים על פני ארבע שנים ויכולים להסתכם בסכום נוסף של 11 מיליון דולר (חלקם במזומן וחלקם במניות), כך שהסכום הכולל יכול להגיע לכ-50 מיליון דולר.

טיטניום, שהשליטה בה נרכשה על ידי כלל פיננסים בחודש יוני השנה תמורת השקעה של כ-61 מיליון דולר, גייסה סך של כ-120 מיליון דולר בבורסת AIM (כולל השקעת כלל פיננסים). החברה הודיעה כי בכוונתה לבצע שורה של רכישות ומיזוגים של חברות בתחום הפיננסי.

החברות שנרכשו

* Sovereign Advisers (סוברין) משרלוט, צפון קרולינה. החברה מנהלת נכסים בתחום הסולידי בסכום של 1.84 מיליארד דולר ללקוחות מוסדיים ופרטיים, הכוללים יחידים בעלי הון, ארגונים, בתי חולים, עיריות, חברות ביטוח, חברות ברוקראז' וקרנות. בשנת 2006 הכנסות החברה הסתכמו ב-3.2 מיליון דולר. סוברין מנוהלת על ידי ג'פרי היינס, שהתחייב להמשיך לעבוד בחברה עוד 4 שנים.

* Wood Asset Management. Inc (ווד) מסרסוטה, פלורידה. החברה מתמחה בתחום המנייתי ומנהלת נכסים בסך 1.5 מיליארד דולר. לקוחות החברה הם יחידים בעלי הון, ארגונים, קרנות פנסיה וחברות ברוקראז'. הכנסות החברה בשנת 2006 היו כ-6.3 מיליון דולר. החברה מנוהלת על ידי גרי ווד, שהתחייב להמשיך לעבוד בחברה עוד 4 שנים.

* Siesta Key Capital (סייסטה), מסרסוטה, פלורידה, המנוהלת ע"י ג'ון סואקי, מנכ"ל טיטניום, ומנהלת נכסים בסך 150 מיליון דולר הכוללים בעיקר תיקים מנייתיים של קרנות פנסיה, ארגוני צדקה ויחידים בעלי הון, תעביר את פעילותה לחברת טיטניום. החברה אמורה לסיים את פעילותה ולהעביר את רוב הנכסים שנוהלו על ידה לחברת טיטניום, שתבצע את הניהול באמצעות ווד.

סך הרווחים של החברות הנרכשות, בניכוי משיכות בעלים, עומד על כ-5.1 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully