וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים העל-יסודיים: נשבות - אם צו המניעה יוסר

אור קשתי

6.9.2007 / 13:33

ביה"ד לעבודה יכונס ב-14:00 להחליט אם לבטל הצו שאסר על השבתת התיכונים



בית הדין הארצי לעבודה ידון היום (חמישי) בשעה 14:00 בהמשך הצו האוסר על ארגון המורים העל יסודיים לשבות. בארגון אמרו כי אם יוסרו צווי המניעה, הם יפתחו בשביתה בימים הקרובים; אם ימשיך בית הדין לאסור עליהם לשבות - הם יפנו לבג"ץ.



בסוף חודש אוגוסט, חמישה ימים לפני תחילת שנת הלימודים, החליט בית הדין הארצי לעבודה להיענות בקשת הממשלה, אליה הצטרף גם מרכז השלטון המקומי, ולהוציא צווי מניעה לשביתת המורים.



בין השאר כתבו השופטים, בראשות נשיא בית הדין סטיב אדלר, כי "רואים אנו לאבחן בין חירות השביתה העומדת לארגון המורים בדרישתו לחתימה על הסכם שכר ומתן תוספות שכר למורים, לבין אמצעי השביתה שבדעתם לנקוט, על דרך של שיבוש פתיחת שנת הלימודים כסדרה". לפיכך, קבעו השופטים כי "לפי שהתרשמנו (...), גישור הפערים בין הצדדים אפשרי, בעיקר בנושאים אשר על פי טיבם ניתנים ליישוב באופן מהיר וענייני".



במוקד המשא ומתן שמנהל ארגון המורים עם משרדי האוצר והחינוך מאז דצמבר שעבר עומדים דרישת הארגון להסכם שכר חדש, קביעת מנגנון לבירור שחיקת השכר, תשלום בעבור עבודה עם תלמידים לקויי למידה וכן הגדלת מכסות הפרישה המוקדמת לפנסיה.



ההחלטה אסרה על המורים להשבית או לשבש את הלימודים מה-2 בספטמבר ועד ל-6 בחודש, וחייבה את הצדדים לקיים "משא ומתן אינטנסיווי ושוטף בתום לב, ומתוך נכונות גמורה ליישב את הסכסוך ביניהם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully