וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות בבורסות עקב הותרת הריבית ללא שינוי בבריטניה ואירופה; פרנקפורט יורדת ב-0.7%; לונדון ב-0.3%

טלי גולדשטיין

6.9.2007 / 15:40

הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית על 4%; בנק אוף אינגלנד הותיר הריבית על 5.75%



בורסות אירופה עוברות לירידות באמצע יום המסחר בהובלת מגזר הפיננסים על רקע החלטת בנק אוף אנגליה והבנק המרכזי של אירופה (ECB) להשאיר את הריבית ללא שינוי. לונדון יורדת ב-0.3%. פרנקפורט יורדת ב-0.7%. פאריס מאבדת 0.2%.



הבנק המרכזי של בריטניה החליט היום, כצפוי, להותיר את הריבית במדינה ללא שינוי, בשיעור של 5.75%. הבנק המרכזי אמר בהצהרה כי הבעיות בשוק ניירות הערך מגובי המשכנתאות הובילו לתהפוכות בשווקים ברחבי העולם, אך הדגיש כי תפקידו העיקרי של הבנק הוא לעמוד ביעד האינפלציה של הממשלה. עוד אמר הבנק כי לא ברור עד כמה המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי ימשיך לפגוע בשוק האשראי העולמי.



הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי, אף הוא, על 4%.



מגזר הפיננסים רשם ירידות לאחר שהחלטות הבנקים המרכזיים לא הצליחו להפיג את החששות כי הבעיות בשוקי האשראי יזלגו גם לכלכלה הרחבה. UBS (סימול UBSN.VX) מאבד 1.4%. קרדי סוויס (סימול CSGN.VX) יורדת ב-1.9%. BNP פאריבה (סימול BNPP.PA) רושם ירידה של 2.4%. קומרצבנק (סימול CBKG.DE) יורד ב-1.7%.



מלוות המשכנתאות נורתרן רוק הבריטית (סימול L .NRK) ואליאנס אנד לייססטר (סימול AK.L) יורדות ב-2.6%.



במגזר הבנייה, קבלנית הבנייה CRH האירית (סימול CRH) יורדת ב-2.4%. אסיונה הספרדית (סימול ANA.MC) יורדת ב-3%. חברת הבנייה פרסימון (סימול PSN.L) מאבדת 2.1%.



עם זאת, ענקית הכרייה ריו טינטו (סימול RIO.L) עולה ב-3% על רקע ספקולציות בשוק כי היא עשויה להירכש על ידי המתחרות BHP ביליטון וקומפנייא ואל דו ריו דוצ'ה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully