וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך העבירה לפרקליטות את ממצאי החקירה בעניין קבוצת ברן-תפן

ארנון בן-יאיר

6.9.2007 / 15:59

הרשות עצרה בפברואר את מאיר דור, מנכ"ל ברן, בחשד לשימוש במידע פנים ולאי דיווח במועד על שינוי אחזקות בחברות



רשות ניירות ערך העבירה אתמול לפרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב את ממצאי החקירה בתיק קבוצת החברות הציבוריות ברן-תפן. רשות ניירות ערך עצרה בפברואר השנה את מאיר דור, יו"ר דירקטוריון ומנכ"ל ברן, ויו"ר חברת ובעל מניות בחברות אלה, בחשד לשימוש במידע פנים ולאי דיווח במועד על שינוי אחזקותיו כבעל עניין בחברות - עבירות שהעונש המקסימלי בגין כל אחת נע בין 3 ל-5 שנות מאסר.



בית משפט השלום בתל אביב שיחרר את דור בהסכמה, בתנאים מגבילים. זאת בכפוף להפקדת ערבות בנקאית בסך חצי מיליון שקל, ערבות עצמית בסך 300 אלף שקל ואיסור יציאה מן הארץ.



קבוצת היא ספקית פתרונות הנדסה, טכנולוגיה ובנייה, והיא בעלת שליטה בחברת תפן. חברת תפן מספקת שירותי ייעוץ בתחומי הניהול, התפעול, הנדסת תעשייה ומחשוב מערכות מידע.



תפן פירסמה בנובמבר 2003 את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי של 2003, שהצביעו על הרעה משמעותית בתוצאות הכספיות של החברה שצפויה היתה להימשך גם ברבעון שלאחר מכן. לאחר הפרסום ירד שער מניית תפן ב-23.5%.



החקירה העלתה כי שבוע ימים לפני הפרסום מכר דור מניות של חברת תפן בשווי של כ-166 אלף שקל, וזאת כאשר ידע על ההרעה בתוצאות הכספיות ולפני שמידע זה פורסם לציבור. הדיווח על השינוי באחזקותיו של דור נעשה רק בסוף נובמבר, כשבועיים לאחר המועד הקבוע לכך בחוק.



ברן פירסמה בסוף אוגוסט 2004 את דו"חותיה הכספיים לרבעון שני של אותה שנה. הדו"ח הצביע על שיפור משמעותי בפעילות החברה, ולאחריו עלה שער המניה ב-1.86%.



מממצאי החקירה עולה כי כשבועיים-שלושה קודם לפרסום הדו"חות, רכש דור מניות של חברת ברן בשווי של כ-1.1 מיליון שקל, וזאת כאשר ידע על השיפור בתוצאות החברה, ולפני שמידע זה פורסם לציבור. עקב רכישות אלה נוצר לדור רווח של כ-104 אלף שקל.



חברת ברן הודיעה, בדיווח מיידי, ביום 5 באוקטובר 2004, כי משרדי התשתיות והאוצר פועלים להשלמת מכרז ההתפלה באשדוד בהיקף של 100 מיליון דולר, בו זכתה קבוצת ברן ביחד עם חברת איוניקס באוגוסט 2003. לאחר פרסום הדו"ח המיידי עלה שער המניה ב-5.41%. ממצאי החקירה העלו כי המידע האמור היה ידוע להנהלת ברן כשבועיים לפני פרסומו לציבור.



מממצאי החקירה עולה כי למחרת שנודע להנהלת ברן המידע האמור, לפני פרסומו ברבים, רכש דור מניות של החברה מאדם אחר, בעסקה מחוץ לבורסה, בהיקף של יותר ממיליון דולר. דור רכש את המניות, כאשר לכאורה, ברשותו מידע פנים אודות התפתחות מהותית בחברה. עקב רכישות אלה נוצר לדור רווח של 197 אלף שקל.



מממצאי החקירה עולה כי דור ביקש מאותו גורם "לאסוף" עבורו מניות של החברה כחודש לפני רכישת המניות ממנו. אותו אדם אכן קנה את המניות בתשע רכישות שונות בבורסה. דור חשוד בכך שדיווח על רכישת המניות רק ביום בו רכש אותן בפועל מאותו אדם, מחוץ לבורסה, ובכך הסתיר מציבור שהוא החל למעשה לרכוש את מניות חברת ברן, באמצעות אותו אדם, עוד קודם לכן.



רשות ניירות ערך חושדת כי דור, איש פנים בברן ובתפן, עשה שימוש במידע הפנים שהיה ברשותו בשלושה אירועים אלה, ומכר וקנה מניות כאשר בידו מידע פנים לפני פרסומו לציבור.



טרם התקבלה תגובתו של סנגורו של דור, עו"ד ארז הראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully