וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עולה ב-1.2% על רקע ציפיות לירידות במלאי הנפט השבועי בארה"ב

טלי גולדשטיין

6.9.2007 / 16:38

פרסום דו"ח המלאי השבועי נדחה השבוע ליום חמישי עקב חופשת חג העבודה בארה"ב



מחיר הנפט עולה כעת על רקע ציפיות כי דו"ח מלאי הנפט השבועי בארה"ב יראה על ירידות במלאי הנפט והגז. מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר עולה ב-1.2% ל-76.43 דולר לחבית במסחר בבורסות הסחורות של ניו יורק.



פרסום דו"ח המלאי השבועי נדחה השבוע ליום חמישי עקב חופשת חג העבודה בארה"ב. אנליסטים מעריכים כי משרד האנרגיה ידווח ביום חמישי על ירידה של 1.1 מיליון חביות במלאי הנפט השבועי בארה"ב לאחר שסופת ההוריקן דין פגעה ביבוא הנפט ממקסיקו. בנוסף, מעריכים מרבית האנליסטים כי עונת ההוריקנים הנוכחית תסב פגיעה משמעותית למתקני הנפט במפרץ מקסיקו, הנחשבים למיושנים בחלקם, ותוביל לירידה נוספת במלאים.



"כפי שאנו רואים זאת, מלאי הנפט הגולמי עלולים להצטמצם עוד יותר, נתון שיעניק דחיפה למחיר הנפט", אמר יוג'ין וויינברג מקומרצבנק.



דו"ח זה יהיה הדו"ח המשמעותי האחרון לפני התכנסותו של ארגון אופ"ק בשבוע הבא. "בעוד המחירים מאמירים, אנו חושבים כי אופ"ק ימצא עצמו נתון בדילמה בשבוע הבא", אמר אדוארד מייר, אנליסט ב-MF גלובל. "הקרטל, בוודאי, ימשיך להתעקש על השארת היקף האספקה הנוכחית ללא שינוי בדיוק כשמחירי הנפט קרובים לשיא", אמר מייר.



אתמול נסגר המסחר בנפט בשפל של חודש. מחיר הנפט עלה בשלושת הימים האחרונים ביותר מ-3%, בין היתר, על רקע הערכות כי ארגון אופ"ק לא יגדיל את תפוקתו בפגישתו הבאה ב-11 בספטמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully