וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע משבר המשכנתאות בארה"ב: חברות ביטוח המשכנתאות המתחרות MGIC אינווסטמנט ורדיאן גרופ זנחו תוכנית מיזוג

סוכנויות הידיעות

6.9.2007 / 17:00

מאז פברואר, מניות שתי החברות איבדו יותר מ-50% מערכן על רקע קריסת שוק משכנתאות הסאבפריים



חברות ביטוח המשכנתאות המתחרות MGIC אינווסטמנט ורדיאן גרופ זנחו את תוכנית המיזוג בין השתיים, קורבן נוסף של הסערה בשוקי המשכנתאות.



MGIC הסכימה בפברואר לרכוש את רדיאן עבור 5.47 מיליארד דולר במניות. מאז, מניות שתי החברות איבדו יותר מ-50% מערכן על רקע קריסת שוק משכנתאות הסאבפריים והירידות בשוק הדיור, מצב שגרם לעלייה בהפסדים במשכנתאות ואג"ח ששתי החברות ביטחו.



כתוצאה מההידוק בשוקי האשראי, הן במשכנתאות והן באג"ח קונצרניות, MGIC אמרה אתמול כי המיזוג אינו מתקבל יותר על הדעת. "תנאי השוק השתנו מאז פברואר", אמר מנכ"ל MGIC קורט ס. קאלבר.



MGIC הסתמכה על מכירת C-BASS, חטיבת השקעות במשכנתאות סאבפריים המשותפת לה ולרדיאן ועל הנפקה של אג"ח כדי לממן רכישה חוזרת משמעותית של מניות.



"אופציות אלו לא קיימות כיום והן מילאו תפקיד גדול במיזוג. זוהי הסיבה מדוע העסקה חמקה בין אצבעותינו", אמר קאלבר.



ביטול המיזוג בא שבועיים לאחר ש-MGIC הגישה תביעת נגד לחשיפת מידע שישמש את MGIC בעילה להסתלק מהעסקה. MGIC טענה כי אינה מחויבת להשלים את המיזוג לאור הידרדרות המצב בשוק.



שבוע לפני כן, שתי החברות דיווחו כי השקעתן בסך 1.03 מיליארד דולר בחטיבת C-BASS עלולה להתגלות כחסרת ערך לאחר שהיקף שמיטת החובות והבקשות למימוש ערבונות בחטיבה רשמו עלייה ניכרת.



רדיאן אמרה כי מכירת C-BASS "עדיין אפשרית", למרות שקאלבר אמר כי אין מועמדים וכי העסק צפוי להימכר, בסופו של דבר, בחזרה להנהלה. מרבית ההשקעה תירשם כהפסד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully