וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מסיר את הכפפות: ברנע מונה כדירקטור מטעם המשקיעים האמריקאים ולא כדירקטור חיצוני

שלומי שפר

6.9.2007 / 18:07

הבנק מסר את הדברים לאור ההתבטאויות האחרונות של ברנע לפיהן מונה במסגרת ההוראה של בנק ישראל



"אמיר ברנע מונה כחלק ממכסת הדירקטורים של בעל מניות זר (אשר מניותיו נמכרו בינתיים)." כך הודיע לפני שעה קלה . הכוונה היא שברנע מונה כדירקטור בבנק הפועלים מטעם בעלי המניות האמריקאים שהיו חלק מגרעין השליטה בבנק, אולם מכרו בשנה האחרונה את מניותיהם לשרי אריסון.



עוד מוסר הבנק: "בתגובה לפרסומים האחרונים ולהטעיה לכאורה בתקשורת, מבהירה דוברת הבנק, כי אמיר ברנע אינו דירקטור חיצוני מכוח הוראות חוק החברות. מינויו לא נעשה באסיפה הכללית של הבנק בה נדרש, כדי למנות דח"צ, רוב מיוחד של לפחות שליש מכלל קולות בעלי המניות שאינם בעלי שליטה בבנק או מי מטעמם המשתתפים באסיפה."



התגובה של בנק הפועלים היא בין היתר לאור ההתבטאויות האחרונות של ברנע בתקשורת. הבוקר צוטט ברנע בראיון בגלי צה"ל: "אני הייתי דירקטור שמונה במסגרת ההוראה של בנק ישראל. דיווחתי למפקח על הבנקים באופן מלא על התפטרותי והוא הציע לי להישאר ולהעניק לי את הגנתו. הוא הבטיח לגבות את פעילותי בדירקטוריון אבל הרגשתי לא בנוח. ברגע שיו"ר הדירקטוריון ביקש שאלך הביתה, לא הרגשתי בנוח להישאר".



בנק הפועלים סותר למעשה את הטענות של ברנע ומסביר כי המינוי שלו לא היה במסגרת מינוי דירקטורים חיצוניים ולפי נוהל אישורם המקובל אלא דירקטור מן המניין, נציג של בעלים, שהפך בעקבות מכירת המניות שלהם לדירקטור חיצוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully