וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הכרייה והטכנולוגיה הובילו העליות; בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.7%

TheMarker

6.9.2007 / 20:07

המגמה החיובית על רקע איתות הבנק המרכזי של אירופה כי אינו מתכוון להעלות הריבית מרמה של 4%



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית, בתום יום מסחר תנודתי, לאחר שהבנק המרכזי של אירופה אותת היום על כוונתו להמשיך להימנע מהעלאת הריבית בגוש היורו. עוד תרמו למגמה החיובית שובן של שמועות אודות מיזוגים ורכישות של חברות ביבשת. מגזרי הכרייה והטכנולוגיה הובילו את העליות. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 0.7%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.4%; בורסת פאריס עלתה ב-0.5%. מדד דאו ג'ונס יורו סטוקס 600 עלה ב-0.3%.



הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר היום את הריבית ללא שינוי, ברמה של 4%. נשיא הבנק, ז'אן-קלוד טרישה, אמר לאחר החלטת הריבית כי הבנק ימשיך לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בשווקים ואחר רמת האינפלציה, אולם לא השתמש כעבר בביטוי "דריכות רבה", אשר פורש בהחלטות ריבית קודמות כאיתות לכוונת הבנק להעלות את הריבית.



הבנק המרכזי של בריטניה החליט היום, אף הוא, להותיר את הריבית במדינה ללא שינוי, בשיעור של 5.75%. בנק אוף אינגלנד מסר עוד כי הבעיות בשוק ניירות הערך מגובי המשכנתאות הובילו לתהפוכות בשווקים ברחבי העולם, אך הדגיש כי תפקידו העיקרי של הבנק הוא לעמוד ביעד האינפלציה של הממשלה. עוד אמר הבנק כי לא ברור עד כמה המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי ימשיך לפגוע בשוק האשראי העולמי.



איניפניון הגרמנית, יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה, עלתה ב-5% לאחר שבנק ההשקעות דרזדנר קליינוורת העלה את המלצתו למניה מ"מכירה" ל"קנייה", על רקע הערכתו כי אינפיניון "תהפוך למובילת שוק המוליכים למחצה למוצרי אלחוט". עוד בלטה במגזר הטכנולוגיה: SAP (סימול SAPG.DE) הגרמנית, יצרנית התוכנות העסקיות הגדולה בעולם, עלתה ב-2.5%.



עליות נרשמו במגזר הכרייה. ריו טינטו (סימול RIO.L), חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, זינקה ב-5.4% על רקע שמועות בשוק כי BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, וחברת הכרייה הברזילאית CVRD עשויות להגיש עבורה הצעת רכש משותפות. מניית BHP ביליטון עלתה ב-4%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully