וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשבר נגמר? המרווחים בין האג"ח הממשלתיות לקונצרניות חזרו לרמה שלפני המשבר

חגי עמית

7.9.2007 / 8:22

היוצא מהכלל הוא ענף הנדל"ן שבו לא שבו המרווחים לרמה שהיו במחצית הראשונה של 2007



משבר האשראי העולמי בתחילת יולי זיעזע את שוק איגרות החוב הישראלי. המרווחים בין איגרות החוב הקונצרניות לאיגרות החוב הממשלתיות - המשקפים את פרמיית הסיכון שציבור המשקיעים נותן לאג"ח של החברות השונות - קפצו. בשוק כבר היו פעילים שאמרו כי "הציבור נזכר שקיים כזה דבר 'סיכון' באג"ח הקונצרניות".



ואולם ניתוח שערכה חברת מבט תעודות סל, מעלה כי הזיכרון של הציבור קצר. לפי מבט, הפערים בין האג"ח הקונצרניות של החברות במגזרים השונים לבין האג"ח הממשלתיות המקבילות חזרו לרמה שקדמה למשבר האשראי, למעט במגזר אחד - ענף הנדל"ן.



מבט על מדד תל בונד, המשקף את מחיר איגרות החוב של 20 החברות הגדולות, מראה כי המרווח בין תל בונד לבין החברות הממשלתיות חזר לרמות שאיפיינו אותו במחצית הראשונה של 2007 - 0.8%-0.9%.



עם זאת, הדבר אינו נובע רק מאהבת מרדכי, כלומר האמון באג"ח הקונצרניות, אלא גם משנאת המן - התשואות של האג"ח הממשלתיות המקבילות למדד התכנסו לרמה של 3.5%, לעומת 3% לפני פרוץ המשבר.



ניתוח של מבט למדד תל בונד, מעלה שהתנהגות האג"ח המשתייכות אליו אינו אחיד. כך, למשל, מרווח התשואה באג"ח גזית גלוב ד' (מח"מ של 9.4 שנים, דירוג AA) עלה מ-1% לפני המשבר ל-1.5% עתה. מרווח התשואה של אג"ח שטראוס ב' חזר לרמה של 1%, כפי שהיה לפני המשבר. כך גם המרווח של אג"ח פועלים הנפקות סד' 22, שחזר לרמה של 0.6%.



במבט מסבירים את ההבדל בהתנהגות המרווחים בפרמיית סיכון עודפת שהמשקיעים דורשים על חברות החשופות להשקעות נדל"ן בישראל ובחו"ל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully