וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברמוביץ': "איני מבין למה מניית כלל פיננסים ירדה יותר מאחרות; ההערכות לגבינו יתבדו"

רם דגן

7.9.2007 / 8:25

טיטניום שבשליטת כלל פיננסים רכש שלושה ברוקרים אמריקאיים שמנהלים 3.5 מיליארד דולר תמורת 37.5 מיליון דולר



בית ההשקעות האמריקאי טיטניום שבשליטת (42%) דיווח אתמול על רכישה של שלושה בוטיקים להשקעות בארה"ב. שלוש החברות שנרכשו מנהלות כ-3.5 מיליארד דולר בארה"ב. טיטניום תשלם עליהן 37.5 מיליון דולר - 32.5 מיליון דולר במזומן ו-5 מיליון דולר במניות.



מדובר בשלושה בתי השקעות שפועלים כ-20 שנה בארה"ב. לדבריו של מנכ"ל כלל פיננסים, שוקי ארבמוביץ', בעלי השליטה והמייסדים של בתי ההשקעות האלה החליטו למכור אותם לאחר שהגיעו לגיל מבוגר.



הגדולה מבין שלוש החברות הנרכשות היא חברת WOOD. החברה שממוקמת בפלורידה מנהלת כ-1.5 מיליארד דולר ומתמחה בהשקעות במניות. תמורת החברה, שהרוויחה 847 אלף דולר ב-2006, תשלם טיטניום 27.5 מיליון דולר במזומן ו-4 מיליון דולר במניות. בנוסף, תשלם טיטניום כ-4.5 מיליון דולר במזומן ומיליון דולר במניות בעבור סוברג'ין.



בית ההשקעות שבבעלותו של ג'ון קוזאן, שהוא גם יו"ר טיטניום, מנהל 1.8 מיליארד דולר ומתמחה בהשקעות סולידיות (Fixed Income). אשתקד הרוויח סוברג'יו 1.46 מיליון דולר. החבר השלישי שנרכש היא סיסטה שבבעלות המנכ"ל של טיטניום, ג'ון סוויקי. טיטניום תשלם על החברה שמנהלת כ-150 מיליון דולר כ-750 אלף דולר, שמהווים 0.5% מהנכסים שהיא מנהלת. טיטניום, שנרכשה בידי כלל פיננסים ביוני תמורת 61 מיליון דולר, גייסה חודש לאחר מכן 120 מיליון דולר בבורסה של לונדון באמצעות הנפקת מניות.



שלוש העסקות התבצעו לפי תג מחיר ממוצע של כ-1.1% על הנכסים, נמוך באופן משמעותי מתג המחיר של הקרנות והקופות של הבנקים שנמכרו בשנה שעברה לפי תג מחיר של 3%-4%. אברמוביץ הסביר כי הפער במחירים נובע מדמי הניהול הנמוכים שנגבים בארה"ב בהשוואה לאלו שנגבים בישראל. לדבריו, דמי הניהול הממוצעים הנגבים בארה"ב על ניהול תיק מניות הם כ-0.8%, בעוד בישראל הם יכולים להגיע ל-2%.



על פי ההערכות, בכלל פיננסים צופים כי בתוך כשנתיים יגדלו ההכנסות של שלוש החברות שנרכשו באחרונה פי שניים ושהרווחים יצמחו פי שלושה. כיום מגיעים הברוקרים שנרכשו ללקוחות באמצעות בנקי השקעות גדולים, שממליצים ללקוחות שלהם לנהל את חלק מהכסף אצל הברוקרים שנחשבים בוטיקים להשקעות בארה"ב. התוכנית של כלל פיננסים היא להשתמש בקשרים של מנהלי טיטניום, שהם יוצאי בתי ההשקעות כדוגמת מריל לינץ', להגדלת מספר בתי ההשקעות הגדולים שעובדים עם הבוטיקים שנרכשו.



למרות הדיווח על הרכישות המשיכה מניית כלל פיננסים אתמול במגמה השלילית שנרשמה בה בחודשים האחרונים, ובמהלך המסחר היא איבדה 1.3%. מאז תחילת המשבר בשווקים איבדה המניה כ-30% והיא נסחרת ב-25% פחות מהמחיר שבו הונפקה בפברואר האחרון. אברמוביץ' אינו מבין את הירידה: "אסור לי להעריך את מחיר המניה, אבל איני מבין מה הסיבה לכך שהיא ירדה באחרונה יותר מאחרות. היינו צריכים לרדת פחות ממה שירדנו. ההערכות שיש לגבנו יתבדו, ואנחנו נפתיע".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully