וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן גרינספאן: "התנהגות השווקים כיום מזכירה את הטלטלות ב-1998 וב-1987"

רויטרס

7.9.2007 / 9:05

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר: "הגזע האנושי מעולם לא מצא דרך נכונה להתמודד עם בועות"



"הגזע האנושי מעולם לא מצא דרך נכונה להתמודד עם בועות", אמר יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב לשעבר אלן גרינספאן. גרינספאן דיבר על האופוריה שעלולה להגיע לפני משברים, או תגובות, כמו המשבר הנוכחי בשוקי העולם. כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



גרינספאן דיבר בפני כלכלנים בוואשינגטון הבירה, והשווה את הטלטלות העולמיות בימים אלה לטלטלות בשוקי העולם ב-1987 וב-1998, כשקרן הגידור לונג טרם קפיטל כמעט וקרסה.



"התנהגות השוק שבה אנו חוזים במהלך שבעת השבועות האחרונים היא זהה ברמות רבות למה שראינו ב-1998, למה שראינו בנפילת שוקי המניות ב-1987, ואני חושד שאפילו למה שראינו בהתמוטטות שוק הנדל"ן ב-1837 ואפילו לפאניקת הבנקים של 1907", אמר גרינספאן באירוע.



גרינספאן, אשר כיום עוסק כיועץ כלכלי פרטי, אמר כי האופוריה משתלטת כאשר כלכלה צומחת ומתרחבת ומוביאה ליצירתן של בועות. "אי אפשר לנטרל את אותן בועות עד אשר הקדחת לא עוברת", לפי "וול טסטריט ג'ורנל".



גרינספאן טען כי אי אפשר לנטרל את השפעתן של בועות על ידי שינויים בריבית. הבנק הפדרלי בארה"ב הכפיל את הריבית במדינה בשנים 1994-1995, ו"עצר את התפתחות שוק המניות במדינה", לפי גרינספאן, אך הרגע שנעצרו העלאות הריבית חזרה הצמיחה לשוק המניות. "ניסינו לעשות זאת שוב ב-1997, אבל אז קרתה אותה התופעה בדיוק", סיכם היו"ר לשעבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully