וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ביציבות סביב 4.1318 ש'

שרון שפורר

7.9.2007 / 10:03

שוק המט"ח מגיב בשקט למתיחות בצפון וממתין לנתוני התעסוקה בארה". בלאומי צופים כי חוסן השוק יתמוך בשקל בטווח הקצר

"השוק מגיב בשקט על המתיחות הבטחונית בצפון ומתעניין כרגע יותר בנתוני דו"ח התעסוקה שיתפרסמו אחר הצהריים בארה"ב", כך אומר הבוקר צחי אליאש מנהל המסחר במט"ח ובריביות בבנק לאומי. ואכן כך - שוק המט"ח המקומי מאופיין הבוקר ביציבות במסחר בדולר-שקל כמו גם בדולר-יורו.

הדולר נסחר בירידה קלה של 0.05% ל-4.1318 שקלים, אחרי שאתמול התחזק ב-0.4% ושערו היציג נקבע בגובה של 4.134 שקלים. היורו עולה בשיעור קל של 0.07% ל-5.6498 שקלים אחרי שאתמול רשם זינוק של 0.9% מול המטבע הישראלי ל-5.6458 שקלים.

בשעה 15:30 אחר הצהריים - שעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט - יתפרסם בארה"ב דו"ח התעסוקה של חודש אוגוסט. הקונצנזוס הוא לתוספת של 120 אלף משרות למשק האמריקאי בחודש החולף. נתון שונה מכך עשוי להשפיע משמעותית על שווקי ההון ובהם גם שוק המט"ח.

אליאש מסביר כי השווקים יאהבו במיוחד נתון גבוה שמרמז על עוצמה של המשק האמריקאי ועשויים להיבהל ממספר נמוך משמעותית מהתחזית, שירמז כי ההאטה בעיצומה ועל הורדת ריבית יותר אגרסיווית בארה"ב. כרגע, מציין אליאש, השוק מצפה כי בפגישת הפד הקרובה ב-18 בספטמבר יוריד נגיד הבנק הפדרלי את הריבית ב-0.5%. בכל מקרה, הוא מציין, השוק אמנם עוקב אחר הנעשה בצפון, אבל מתרכז בארה"ב.

כלכלני המקרו של בנק לאומי מעריכים בסקירה השבועית שלהם, כי חוסנו של השוק המקומי וחשיפתו הנמוכה יחסית (בהשוואה לארה"ב ולגוש היורו) להשפעות הישירות של משבר הסאבפריים וכן הצפי לצמצום פער הריביות בין השוק המקומי לאמריקאי, עשויים לתמוך במטבע המקומי בטווח הקצר. עם זאת, הם גם מציינים כי במידה ששווקי העולם יחזרו שוב לתוואי של ירידות, עלול תוואי זה לגרור מהלך יציאה משווקים מתעוררים ומעבר להשקעות בטוחות יותר, מה שעלול להוות משקל נגד למגמה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully