וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרם הסתיימה הטלטלה בשווקים"

שרון שפורר

7.9.2007 / 19:46

כך כותבים בבנק לאומי. בנק הפועלים: "צמצמו אחזקה במניות השורה השנייה והשלישית. מוטב להתרכז במניות הגדולות"

טרם הסתיימה הטלטלה בשווקי המניות, כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שלהם על שוק המניות. לדעתם בטווח הקצר יתאפיין המסחר בשוק המקומי בתנודתיות רבה וכיוונו יושפע בעיקר ממגמת המסחר מעבר לים. גם בבנק הפועלים מסכימים להערכה הזו. לדעתם, בטווח הקרוב נתקשה לראות מגמה ברורה בשוק המקומי, והמסחר כאן יתנהל בהתאם למגמה שתרשם ביתר שוקי העולם. הם גם מעריכים כי תימשך הרגישות לפרסומים הכלכליים השונים בעולם.

בבנק לאומי מציינים כי העלייה ברמת הסיכון בעקבות משבר הנדל"ן ושוק הסאבפריים בארה"ב הביאה למעבר להשקעות בטוחות יותר, כדוגמת איגרות חוב בארה"ב ופיקדונות ולעליית תשואות איגרות החוב בארץ, ואלו עשויים להביא להמשך הקטנת אחזקות בשוק המניות. בפועלים מזכירים, כי הפחתת הריבית הצפויה בארה"ב בעוד שבועיים עשויה להקל על השוק וממתינים לראות סימנים שיעידו על סיומו של המשבר הפיננסי הנוכחי.

כשתוסר העננה הגלובלית, הם מציינים, יחזרו הנתונים הכלכליים המקומיים להוביל את הבורסה המקומית. ללקוחות המעוניינים בהמשך החשיפה המנייתית, ממליצים כלכלני הפועלים להתמקד במניות גדולות בעלות מדיניות חלוקת דיווידנד ברורה ובסקטורים דפנסיוויים. הם גם ממליצים לצמצם את האחזקה במניות מן השורה השנייה והשלישית המאופיינות ברמת תנודתיות גבוהה מן הממוצע.

שוק האג"ח

האטרקטיביות באפיק הצמוד פחתה, כותבים כלכלני לאומי וזאת, לנוכח ירידות תשואות החדה בתקופה האחרונה למרות זאת הם עדיין סבורים כי ההשקעה באפיק זה לטווחים קצר עדיין מעניינת על רקע מחסור בסחורה באיגרות אלו ובשל הביטחון בהשקעה באג"ח צמודות מדד. באפיק השקלי הם מוצאים עדיפות בהשקעה באג"ח עם טווח קצר עד בינוני לפידיון, ובאג"ח קונצרני הם מציעים להתמקד באג"ח מדורגות בדרוג השקעה גבוה, בעלות מח"מ קצר יותר.

בבנק הפועלים מציינים, כי המק"מ נותר השקעה בעלת סיכון נמוך בתשואה נאותה. עוד הם מעריכים, כי יש מקום לשמר את חלק הגילונים בתיק מכיוון שנראה כי העלאות הריבית טרם הגיעו לסיומן. בשחרים הם ממליצים על השקעה במח"מ הבינוני, עד 3 שנים, ומציעים גם לשלב השקעה בשחרים הארוכים בפוזיציה קטנה בתיק השקלי לאור התרחבות פער התשואות בין השחר ל-10 שנים והמקבילה האמריקאית.

הצמודים הקצרים אינם אטקרטיבים בעיניהם שכן מדד אוגוסט צפוי להיות המדד הגבוה האחרון לתקופה הקרובה. לעומת זאת הם ממליצים על הצמודים הבינוניים ועל הצמודים הארוכים אך מדגישים כי האחרונים הם השקעה בסיכון גבוה.

שוק המט"ח

בלאומי סבורים כי חוסנו של השוק המקומי וחשיפתו הנמוכה יחסית להשפעות משבר הסאבפריים וכן הצפי להמשך הצטמצמות פער הריביות בין השוק המקומי לזה האמריקאי, עשויים לתמוך במטבע המקומי בטווח הקצר. עם זאת, הם מוסיפים, במידה ושווקי העולם יחזרו שוב לתוואי של ירידות, עלול תוואי זה לגרור מהלך יציאה משווקים מתעוררים ומעבר להשקעות בטוחות יותר, מה שעלול להוות משקל נגד למגמה זו.

בבנק הפועלים סבורים כי המסחר בדולר-שקל יושפע בתקופה הקרובה מהתפתחות המסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. הם מציינים עם זאת כי הגורמים התומכים במגמת ההתחזקות של השקל עדיין תקפים, שכן המשקיעים הזרים צפויים להמשיך להשקיע בישראל, על רקע הציפיות כי הכלכלה המקומית תמשיך להפגין ביצועים טובים. בנוסף, הורדת ריבית בארה"ב צפויה להכביד על הדולר. הם ממליצים להחזיק רכיב מט"ח של כ-10% בתיק ההשקעות תוך פיזור למטבעות נוספים כגון האירו והליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully