וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צפי לירידות לקראת פרסום נתוני התעסוקה; טבע עולה ב-2% לפני הפתיחה ומתקרבת לשיא

עומרי כהן

7.9.2007 / 15:22

אפל מאבדת 0.6% לפני הפתיחה בשל הכוונה להחזיר עשרות מיליוני דולרים לרוכשי ה-iPhone



בוול סטריט מצביעים החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.5%, בפתיחת יום המסחר האחרון של השבוע הראשון של ספטמבר. עם זאת, נתוני התעסוקה לאוגוסט שיפורסמו עוד לפני הפתיחה, עתידיים להשפיע על מגמת המסחר היומית.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



על פי סקר המפורסם באתר בארונ'ס, צופים כלכלנים בארה"ב בממוצע, כי בחודש שעבר נוספו למשק האמריקאי הלא-חקלאי 100 אלף משרות חדשות וכי שיעור האבטלה במדינה עלה ב-0.1% ל-4.7%.



בשל גידול האוכלוסין בארה"ב, נדרש שוק התעסוקה האמריקאי לייצר מדי חודש כ-150 אלף משרות חדשות כדי לשמור על יציבות ברמת האבטלה במדינה. ביולי נוספו לשוק התעסוקה האמריקאי "רק" 92 אלף משרות בלבד ושיעור הבלתי מועסקים עלה ב-0.1% ל-4.6%. כך, שעל-פי התחזיות הנוכחיות, גרמה ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב להיחלשות נוספת בשוק התעסוקה שם.



לדו"ח זה עשויה להיות השפעה רבה על המגמה היומית בבורסות. נתונים טובים הצפוי עשויים להקטין את חששות המשקיעים מפני מיתון, אולם עשויים להחליש את ההערכות בנוגע להפחתת הריבית הצפויה בהמשך החודש. מנגד, נתונים חלשים מהצפוי יגבירו החששות מפני מיתון אולם גם יחזקו את ההערכות כי הבנק הפדרלי המרכזי יחל כבר החודש ברצף של הפחתות ריבית, אשר יביא את ריבית הבסיס קצרת הטווח בארה"ב מ-5.25% היום ל-4.5% בסוף 2007.



יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי לשעבר, אלן גרינספאן, השווה אמש בכנס כלכלנים בוושינגטון הבירה, את הטלטלות העולמיות בימים אלה לטלטלות קודמות: "התנהגות השוק שבה אנו חוזים במהלך שבעת השבועות האחרונים היא זהה ברמות רבות למה שראינו ב-1998, ולמה שראינו בנפילת שוקי המניות ב-1987" אמר גרינספאן. הוא הסביר כי האופוריה משתלטת כאשר כלכלה צומחת ומתרחבת ומביאה ליצירתן של בועות.



מניית אפל (סימול: AAPL) מאבדת לפני הפתיחה 0.6% מערכה, לאחר שמנכ"ל יצרנית המחשבים ונגני המוסיקה, התחייב להעניק זיכוי של 100 דולר, לכל אחד ממאות אלפי הלקוחות, שקנו את מכשירי הטלפון החדישים של החברה בחודשיים הראשונים להשקתם. שלשום הוזילה אפל את מחירי ה- iPhoneב-200 דולר ליחידה ועוררה את זעמם של הלקוחות.



מנגד, מוסיפה הישראלית 2.1% לפני הפתיחה ומתקרבת לשיא, לאחר שהחברה זכתה בניצחון משפטי נוסף. בית משפט פדרלי מחוזי בניו-ג'רזי דחה אמש את בקשת חברת התרופות וויית' להעניק לה צו מניעה זמני, אשר ימנע מטבע שיווק גרסה גנרית לטבליות מסוג פרוטוניקס בשחרור מושהה, בעלות מכירות שנתיות של 2.5 מיליארד דולר בארה"ב.



עם זאת, ההליך המשפטי בבין החברות בנוגע לתוקפו של הפטנט על התרופה המקורית טרם הסתיים, וטבע נדרשת כעת להחליט, האם להמתין לפסיקת בית המשפט, או להסתכן בהשקה מוקדמת, אשר עלולה לעלות לה בתשלום פיצויים, אם תפסיד לבסוף בתיק. טבע מחזיקה כבר בידה אישור סופי מה-FDA לייצור ושיווק התרופה בארה"ב.



מניית טבע נסחרה אתמול במחיר של 43.5 דולר ורחוקה 3% בלבד משיא הסגירה (מתואם לדיווידנדים שחולקו מאז) הקודם שלה - 44.8 דולר, שנקבע באמצע דצמבר 2005.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully