וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלאי הסיטונאי בארה"ב עלה ביולי ב-0.2% - העלייה האיטית ביותר ב-2007

סוכנויות הידיעות

7.9.2007 / 17:47

זאת על רקע ירידה במלאי הנפט וקשיים במגזר הרכב



המלאי הסיטונאי בארה"ב עלה, זה החודש השלישי ברציפות, בחודש יולי ב-0.2% - העלייה האיטית ביותר בשנה הנוכחית לעומת עלייה של 0.3% ביוני. זאת על רקע ירידה במלאי הנפט ובמלאים אחרים. כך דיווח משרד המסחר האמריקאי. המכירות הסיטונאיות עלו ב-0.1%, העלייה האיטית ביותר שלהן מאז ינואר, ומכירות סיטונאיות של נפט עלו בשיעור של 1.5% בחודש שעבר.



בשיעור שנתי, עלה המלאי הסיטונאי ביולי ב-5.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המכירות הסיטונאיות עלו ב-7.2% לעומת יולי 2006. מלאי הנפט ירד ב-0.1% לעומת החודש הקודם. העלייה במלאי הסיטונאי נמוכה מתחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של 0.4% בעקבות עלייה של 0.5% שעליה דווח בתחילה לחודש יוני.



המלאי הסיטונאי של מוצרים שאינם בני קיימא רשם ביולי עלייה של 1.5% בעקבות עלייה במלאי המוצרים החקלאיים. המכירות הסיטונאיות של מוצרים אלו עלה ביולי ב-0.1% לעומת עלייה של 0.3% ביוני. המלאי הסיטונאי של מוצרים בני קיימא רשם ביולי ירידה של 0.5% לעומת ירידה של 0.4% ביוני על רקע קשיים במגזר הרכב והמתכות. ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, הודיעה השבוע כי היא מתכננת לקצץ את תפוקת הייצור שלה ברבעון הרביעי של 2007 ב-9.7% או 107 אלף רכבים.



המגמות במגזר הסיטונאות משקפות בדרך כלל את מצב הכלכלה הרחבה ואינן נחשבות למדד מוביל מאחר שהן מהוות גורם לעניין רק בעבור כלכלנים המנסים לעדכן את תחזית התמ"ג. עם זאת, מספר אנליסטים ציינו כי הנתונים עלולים להוות לסימן נוסף של האטה בצמיחה האמריקאית.



מוקדם יותר, פורסם כי החברות האמריקאית הפחיתו את גיוס העובדים, לראשונה זה ארבע שנים. מספר המשרות שאינן במגזר החקלאות בארה"ב ירד ב-4,000 בחודש אוגוסט. זוהי הירידה הראשונה במספר המשרות שאינן במגזר החקלאות מאז אוגוסט 2003. מספר המשרות במגזר הייצור ירד ב-46 אלף - הירידה החדה ביותר מאז יולי 2003. מספר המשרות במגזר הבנייה ירד ב-22 אלף. מספר המשרות במגזר השירותים עלה ב-60 אלף, כולל עלייה של 13 אלף משרות במגזר הקמעונות. מספר העבודות הממשלתיות ירד ב-28 אלף באוגוסט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully