וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריפון עקפה את תחזיות האנליסטים עם צמיחה של 57% בהכנסות ל-231.9 מיליון דולר

עומרי כהן

7.9.2007 / 18:58

הרווח הנקי הצטמצם ב-20% ל-13.4 מ' ד' בשל הפחתות חשבונאיות; החברה העלתה תחזיות לרבעון הנוכחי



המיזוג המוצלח עם חברת ליפמן הישראלית, לצד הצמיחה החדה במכירות בצפון אמריקה ושיפור הרווחיות התזרימית, המשיכו להניע את תוצאות חברת וריפון גם ברבעון הכספים השלישי של 2007 והביאו את החברה להעלות את תחזיותיה לשנה כולו. עם זאת, הוצאות גבוהות על אופציות והפחתות חשבונאיות הקשורות לרכישה המשיכו לשחוק את הרווח הנקי.



וריפון האמריקאית פועלת בשוק מערכות התשלום האלקטרוניות והיא היצרנית הגדולה בעולם של מסופים לקריאת כרטיסי אשראי וכרטיסים חכמים. בתחילת נובמבר אשתקד, רכשה וריפון את מתחרתה הישראלית, ליפמן, תמורת כ-800 מיליון דולר במזומן ובמניות. מאז, נסחרת מניית וריפון גם בבורסת תל אביב במקביל למסחר במניה בבורסת ניו יורק.



ברבעון שהסתיים בסוף יולי, גדלו הכנסות החברה ב-57% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-231.9 מיליון דולר. לצמיחה החדה תרמה בעיקר רכישת ליפמן, אשר הגבירה משמעותית את חשיפתה של וריפון לשווקים מחוץ לארה"ב ובמיוחד לאיזור אסיה-פאסיפיק. בחודשים מאי-יולי צמחו המכירות בארה"ב ב-22% ומחוץ לארה"ב ב-106% לעומת הרבעון המקביל.



שיעור הרווח הגולמי (ללא הפחתות חשבונאיות הקשורות לרכישת ליפמן והוצאות על אופציות) טיפס ברבעון הכספים השלישי ל-48.2% לעומת 45.9% ברבעון המקביל. עם זאת, רכישת ליפמן והצורך למזג את פעילות שתי החברות גם הגדילו את הוצאות התפעול ב-72.4% ל-65.5 מיליון דולר. לווריפון היו גם ברבעון שהסתיים בסוף יולי הוצאות ריבית גבוהות בהיקף של 9.6 מיליון דולר - פי 2.8% מאשר ברבעון המקביל.



כך שבשורה התחתונה נרשמה ירידה של 20% ברווח הנקי ל-13.4 מיליון דולר (16 סנט למניה). עם זאת, ללא הפחתות חשבונאיות והוצאות גבוהות יותר על אופציות שיצרה רכישת ליפמן, גדל הרווח המתואם של החברה ב-50% ל-42 סנט למניה. אנליסטים המסקרים את החברה, צפו בממוצע תוצאות טובות פחות, ובראשן הכנסות של 226.7 מיליון דולר ורווח מתואם של 40 סנט למניה.



יו"ר ומנכ"ל וריפון, דאגלס ברג'רון, אמר כי הוא "שמח במיוחד לדווח על עוד רבעון מצוין, כאשר פעם נוספת הושגו תוצאות כספיות יוצאות דופן. במהלך הרבעון השגנו הכנסות שיא ושיאים ברווחיות הגולמית והתפעולית, שהביאו כולם לצמיחה חדה ברווח למניה. העסקים שלנו בצפון אמריקה המשיכו לפרוץ, עם צמיחה של 9% לעומת הרבעון שקדם לו". סל הפתרונות האלחוטיים המשכנע שלנו והחוסן שלנו בשווקים מתעוררים היו גם הם גורמים משמעותיים להנעת ההצלחה ברבעון".



ברג'רון הוסיף, כי בשל התוצאות החזקות בין מאי ליולי, הוא מעלה את התחזית לרבעון האחרון של שנת הכספים. כעת, הוא צופה הכנסות של 233-231 מיליון דולר ורווח מתואם של 42-41 סנט למניה. במקביל, חזר ברג'רון על התחזית לצמיחה ארוכת טווח של 15%-10% בהכנסות מדי שנה, והעלה את שיעורי הרווחיות (ללא הפחתות חשבונאיות והוצאות על אופציות) ארוכי הטווח של החברה. המודל של וריפון מצביע כעת על רווחיות גולמית של 50%-45% מסך ההכנסות, רווחיות תפעולית של 30%-25% מסך ההכנסות ורווחיות נקיה של 20%-15% מסך ההכנסות.



מניית וריפון מגיבה היום לתוצאות בעלייה של 5.4% בבורסת ניו יורק למחיר של 39 דולר, המשקף לחברה שווי של 3.3 מיליארד דולר בדילול מלא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully