וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המסחר ננעל בירידות החדות ביותר זה שלושה שבועות על רקע פרסום נתוני שוק העבודה האמריקאי

אשר שכטר

7.9.2007 / 19:31

לונדון ירדה ב-1.9%; פאריס נפלה ב-2.6%; מניות BNP פאריבה וקומרצבנק צנחו על רקע התחדשות החששות ממשבר אשראי



המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות השערים החדות ביותר מזה שלושה שבועות על רקע פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב. הנתונים הקובעים כי החברות האמריקאיות צימצמו באוגוסט את גיוס העובדים לראשונה זה ארבע שנים, עוררו מחדש את החששות כי התרחבות משבר הסאבפריים תוביל לפגיעה בצמיחה הכלכלית. בורסת לונדון ירדה ב-1.9%, בורסת פאריס נפלה ב-2.6% ובורסת פרנקפורט נחלשה ב-2.4%.



מספר המשרות שאינן במגזר החקלאות בארה"ב ירד בחודש אוגוסט ב-4,000, הירידה הראשונה במספר המשרות שאינן במשק החקלאי מאז אוגוסט 2003. שיעור האבטלה בארה"ב נותר על 4.6% בחודש אוגוסט לעומת חודש יולי. המספר היה נמוך בהרבה מהתחזיות בוול סטריט, שציפו לתוספת של 100 אלף משרות חדשות באוגוסט למשק האמריקאי הלא-חקלאי.



"מדובר בסימנים חזקים של מיתון. ההוצאה האישית היא מה שסייע לכלכלה, אבל עכשיו גם היא תפחת. מדובר באווירה שלילית לסחר במניות", אמר פרדריק האם, ממנהלי קרן אגיליס גסטיון הצרפתית, המנהלת נכסים בשווי 206 מיליון דולר, לסוכנות הידיעות בלומברג.



מגזר הבנקים הוביל את ירידות השערים החדות באירופה. מניית הבנק הצרפתי BNP פאריבה (סימול BNPP.PA) ירדה ב-4%. מניית קרדי אגריקול (סימול CAGR.PA) השילה 3.4%. מניית קומרצבנק (סימול CBKG.DE) צנחה ב-5.4%. מניית דויטשה בנק (סימול DBKGN.DE) רשמה ירידה של 3.1%.



מגזר הרכב רשם גם הוא ירידות חדות על רקע תלותן של יצרניות הרכב בהכנסות מארה"ב. מניית פורשה AG, יצרנית הרכב הרווחית ביותר בעולם, צנחה ב-4.9%. בשנה שעברה התבצעו שליש ממכירותיה של פורשה בארה"ב. מניית רנו (סימול RENA.PA) נפלה ב-4.5%. מניות פז'ו (סימול PEUP.PA) צנחו ב-3.4%. במגזר התעופה, רשמה מניית בריטיש איירווייס (סימול BAY.L) ירידה של 5.4%. מניית סקנדינוויין איירליינס (סימול SAS.ST) צנחה ב-4.1%.



נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, רמז היום במסיבת עיתונאים בפרנקפורט כי יהיה מוכן להעלות את הריבית כדי לרסן את האינפלציה, אם יהיה צורך בכך, לאחר שהטלטלה בשוקי העולם תראה סימנים של הירגעות. ל-ECB "הנחישות לפעול אם יהיה צורך", אמר טרישה, שהוסיף כי המדיניות המוניטרית של הבנק "עדיין נמצאת בצד ההסתגלותי". הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית ללא שינוי אתמול על 4%.



"מאחר שקיימת רמה גבוהה של חוסר ודאות, מוטב שנאסוף מידע נוסף ונבחן את המידע החדש לפני שנסיק מסקנות נוספות באשר למדיניות המוניטרית", אמר טרישה, שהצהיר אתמול כי הבנק המרכזי יעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות בשווקים ואחר האינפלציה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully