וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית חברת הבנייה האמריקאית ביזר הומס צונחת ב-9.4% לאחר שהוגדרה כחדלת פירעון ע"י בנק שערב לאג"ח שהנפיקה

סוכנויות הידיעות

7.9.2007 / 19:42

החברה נחקרת בימים אלה בחשד לעבירות הונאה בפעילותה בשוקי הדיור והמשכנתאות, ומכחישה כי היא עומדת בפני פשיטת רגל



מנייתה של חברת הבנייה ביזר הומס (סימול BZH), חברת הבנייה השישית בגודלה בארה"ב, רושמת נפילה של 9.5% בוול סטריט על רקע התגברות החששות לגבי עתידה הכלכלי לאחר שהוגדרה כחדלת פירעון על ידי אחד מהבנקים ששימשו כערבים לאג"ח שהנפיקה.



בית ההשקעות US בנקורפ, החברה האם של US בנק, ששימש כערב לאג"ח שהנפיקה ביזר הומס, הגדיר היום את החברה כחדלת פירעון לאחר שלא דיווחה על תוצאותיה הרבעוניות, לכאורה בשל חשדות כי מנהל הכספים הקודם של החברה היה אחראי למרמה ועל רקע המשבר בשוק הדיור האמריקאי. ביזר עצמה הכחישה את הודעת הבנק, וטענה כי הדיווחים לפיהם היא הגיעה למצב של חדלות פירעון הם "שגויים וחסרי תוקף". בהודעת US בנק, ציין הבנק כי הוא מאמין שביזר אינה מסוגלת להחזיר לנושים שרכשו ממנה איגרות חוב שהנפיקה ל-5 ול-10 שנים את כספם.



בחודש שעבר הגישה ביזר הומס תביעה נגד US בנק בבית משפט פדרלי באטלנטה לאחר שהבנק טען כי יש להכריז על החברה כפושטת רגל בשל העיכוב בתוצאותיה הרבעוניות, המעיד לטענתו על אי יכולתה לממן אג"ח בשווי 1.3 מיליארד דולר שהנפיקה לציבור. החברה, מצדה, טענה כי העיכוב בתוצאותיה הרבעוניות אינו נובע מבעיות כלכליות, אלא מחקירה פנימית בנוגע לעסקי המשכנתאות של החברה לאחר שחקירה קודמת חשפה אי סדירות חשבונאית.



ביזר הומס נחקרת בימים אלה על ידי הבולשת הפדרלית (FBI) ורשות ני"ע בארה"ב (SEC) בחשד לעבירות הונאה בפעילותה בשוקי הדיור והמשכנתאות. זאת, בעקבות דיווחים כי החברה מכרה בתים לקונים בעלי הכנסות נמוכות למרות שהיה ברור כי לא יוכלו לעמוד בתשלומים, ובמקביל מימנה את הרכישות באמצעות משכנתאות שהתבססו על ציפיות לעלייה ברמת השכר של הלווים.



בתחילת החודש הודיעה ביזר כי היא דוחה את פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2007 בשל חשדות כי מנהל הכספים הקודם שלה, מייקל רנד, שפוטר ביוני בשל השמדת מסמכים, ניפח במאזנים קודמים את התחייבויותיה של החברה על מנת להפחית את הוצאותיה התפעוליות. אנליסטים הביעו לאחרונה חששות כי ביזר עשויה להגיע לפשיטת רגל בשל חקירות הרגולטורים והמשבר המתעצם בשוקי הדיור והמשכנתאות בארה"ב. החברה עצמה הכחישה את הדיווחים בדבר סכנת פשיטת רגל וציינה כי מדובר בשמועות חסרות בסיס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully