וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ממשיך בשלו: ליהמן ברדרס פיטר 850 עובדים בחטיבת המשכנתאות שלו; בנק אוף אמריקה הוריד המלצה לבר סטרנס

סוכנויות הידיעות

7.9.2007 / 21:36

בחודש שעבר סגר ליהמן ברדרס את חטיבת הסאבפריים שלו בעקבות המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב



משבר הסאבפריים ממשיך בשלו: בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, חתם האג"ח מגובות המשכנתאות הגדול בוול סטריט, פיטר 850 עובדים מחטיבת המשכנתאות שלו, אורורה, לאחר שבחודש שעבר סגר את חטיבת הסאבפריים שלו בעקבות המשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב.



ליהמן הוסיף כי בכוונתו לסגור גם את חטיבת המשכנתאות שלו בקוריאה. מרבית המפוטרים הם עובדי חטיבת המשכנתאות הכללית של ליהמן ברדרס, אורורה, המשווקת בעיקר משכנתאות שאינן משכנתאות פריים ללווים אמינים יותר. מניית הבנק, שנפלה עד כה השנה ב-31%, יורדת בעקבות ההודעה ב-1%.



לפני כשבועיים, הפך ליהמן ברדרס לבנק ההשקעות הראשון בוול סטריט שנאלץ לסגור את יחידת משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) שלו בעקבות התמוטטות השוק בארה"ב, כשהודיע על סגירתה של חטיבת הסאבפריים ועל פיטוריהם של 1200 עובדים - כ-4.2% מתוך כוח העבודה של ליהמן. בהודעה שמסר בית ההשקעות, נמסר כי התנאים הנוכחיים בשוק המשכנתאות האמריקאי אילצו אותו לערוך קיצוץ דרמטי במשאבים המופנים למשכנתאות סאבפריים. עם זאת, הבהיר הבנק כי בכוונתו להמשיך לנפק משכנתאות שאינן סאבפריים ללווים אמינים.



בתוך כך, בנק אוף אמריקה הוריד היום את המלצתו למניות בנק ההשקעות בר סטרנס מ"קנייה" ל"נייטרלי" על רקע החששות כי המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי יוביל לפגיעה אנושה ברווחיה של הבנק. המשבר בשוק הסאבפריים הכניע בחודש שעבר שתי קרנות גידור של בר סטרנס והוביל לפיטוריו של אחד מנשיאי הבנק, וורן ספקטור, בנוסף לפיטוריהם של יותר מ-240 עובדים בחטיבת הסאבפריים של הבנק. בעקבות הורדת ההמלצה, יורדת מניית בר סטרנס ב-1.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully