וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלני קרדי סוויס מעריכים: הבנק הפדרלי יוריד את ריבית הבסיס ל-4.5% עד סוף השנה הנוכחית

סוכנויות הידיעות

7.9.2007 / 22:58

הבנק השווייצי מעריך כי הפדרל ריזרב יוריד את הריבית ב-0.75% עד סוף 2007 בשל החששות מפגיעה בצמיחה הכלכלית



כלכלני הבנק השווייצי קרדי סוויס העריכו היום כי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי בארה"ב (FOMC), האחראית על מדיניותו המוניטרית של הפדרל ריזרב, תוריד את ריבית הבסיס ב-0.75% ל-4.5% עד סוף 2007 על רקע החששות ממשבר אשראי בעקבות התרחבות המשבר בשוק הסאבפריים האמריקאי, שעשוי לפגוע בצמיחה הכלכלית.



"אנו מאמינים שהפדרל ריזרב ישתכנע שהמצב בשוקי האשראי מצדיק נקיטה בצעדים כדי למנוע פגיעה בכלכלה כולה", העריכו אנליסטים בקרדי סוויס מספר שעות לאחר שמשרד העבודה האמריקאי דיווח על הקיצוץ הראשון מזה ארבע שנים בגיוס העובדים במשק הלא חקלאי בארה"ב.



ניל סוס, הכלכלן הראשי של קרדי סוויס, העריך במכתב ללקוחות הבנק כי "לאור דפוס הפעולה של הבנק הפדרלי במשברים כלכליים קודמים, אנו צופים הידוק של המדיניות המוניטרית ב-2008, ככל הנראה במחצית השנייה של השנה". סוס לא שלל אפשרות של הורדה נוספת בריבית בעתיד במידה שהמשבר בשוקי האשראי העולמיים יחריף.



הפעם האחרונה בה הוריד הפד את הריבית היתה ביוני 2003. מאז יוני 2006, נותרה ריבית הבסיס בארה"ב ללא שינוי - 5.25%. מוקדם יותר, פורסם כי מספר המשרות שאינן במגזר החקלאות בארה"ב ירד בחודש אוגוסט ב-4,000 - הירידה הראשונה במספר המשרות שאינן במשק החקלאי מאז אוגוסט 2003. שיעור האבטלה בארה"ב נותר עומד על 4.6% בחודש אוגוסט לעומת חודש יולי. הנתון נמוך בהרבה מהתחזיות בוול סטריט, שציפו לתוספת של 100 אלף משרות חדשות באוגוסט למשק האמריקאי הלא-חקלאי, והגביר את ההערכות כי נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, יורה על הורדת ריבית הבסיס מ-5.25% בפגישתו הקרובה של הבנק ב-18 בספטמבר או אפילו לפניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully