וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית המשכנתאות האמריקאית קאנטריווייד תפטר 10,000-12,000 עובדים

רויטרס

8.9.2007 / 17:04

זאת, על רקע הירידה בביקוש לדיור, הגידול במספר עיקולי הבתים והמשבר בשוק האשראי



ענקית המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל הודיעה על כוונתה לפטר 10,000-12,000 עובדים על מנת להתמודד עם הירידה בביקוש לדיור, הגידול במספר עיקולי הבתים והמשבר בשוק האשראי. הפיטורים, שיסתכמו בכ-20% מכוח העבודה של חברת המשכנתאות הגדולה בארה"ב, יתבצעו במהלך 3 החודשים הקרובים, וכוללים גם את הפיטורים שכבר התבצעו.



מניית קאנטריווייד עלתה ב-1% לאחר הסגירה בוול סטריט, בעקבות ההודעה על הפיטורים הצפויים. במהלך יום המסחר בוול סטריט ירדה המניה ב-1.5%, מה שהביא אותה לירידה של 57% עד כה השנה.



מדובר בפיטורים הגדולים ביותר השנה במגזר המשכנתאות האמריקאי, שכבר איבד יותר מ-50 אלף משרות על רקע הפיגורים בתשלומי המשכנתאות, ההאטה בצמיחת מחירי הבתים והירידה בביקוש לניירות ערך מגובי משכנתאות. "המחזור הנוכחי בשוק הוא ללא ספק החמור ביותר בהיסטוריה העכשווית של מגזר המשכנתאות", כתב מנכ"ל קאנטריווייד אנג'לו מוזילו במכתב לעובדים.



קאנטריווייד הודיעה על הפיטורים שעות ספורות לאחר שמשרד העבודה האמריקאי דיווח על ירידה של 4,000 במספר המועסקים במשרות לא חקלאיות ? הירידה הראשונה זה 4 שנים. דו"ח התעסוקה הוביל להגברת הקריאות לבנק הפדרלי להוריד את שיעור הריבית בארה"ב על מנת להימנע ממיתון.



קאנטריווייד אמרה כי הפיטורים יתבצעו בעיקר בתחומי הנפקת המשכנתאות והתמיכה הכללית והמנהלתית. חטיבות הבנקאות, הביטוח וההלוואות ככל הנראה לא יושפעו משמעותית.



קאנטריווייד העניקה משכנתאות בסך 245.1 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, לפי חדשות "אינסייד מורגאג' פייננס". עד יולי הוסיפה החברה יותר מ-6,900 משרות, בעוד מתחרות קטנות יותר מפטרות עובדים או סוגרות חטיבות. אך על רקע ההאטה בשווקים, התמקדה החברה במתן הלוואות קטנות ובטוחות יותר - אך רווחיות פחות. החברה צופה כי נפח ההלוואות שלה בשנה הבאה יצנח ב-25% לעומת השנה.



מוזילו, ממייסדי קאנטריווייד ב-1969, מציג את עצמו כשורד, ואמר בעבר כי קאנטריווייד תגדיל את נתח השוק שלה על חשבון יריבות קטנות יותר בזמני משבר. אך נראה שגם חברה הענק מתקשה לשרוד בתנאים הנוכחיים ? בחודש שעבר הודיעה החברה במפתיע כי תנצל את מלוא קו האשראי שלה - 11.5 מיליארד דולר. שבוע לאחר מכן זרק בנק אוף אמריקה קרש הצלה לחברה, כאשר רכש מניות בכורה בעלות המרה בשווי 2 מיליארד דולר על מנת להזרים לחברה כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully