וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים לבג"צ: "הסדרי השמיטה שכופים החרדיים ימיטו אסון על אלפי חקלאים"

עמירם כהן

8.9.2007 / 19:55

רבנויות מקומיות בערים רבות הודיעו למשווקים כי לא יעניקו להם כשרות



פעם נוספת נדרש בית המשפט העליון להתערב במחלוקות הלכתיות. חמש עתירות הוגשו בשבועיים האחרונים לבג"צ נגד המועצות הדתיות והרבנויות המקומית בירושלים ובערים אחרות, על כפיית הסדרי שמיטה שעלולים לדברי החקלאים, להמיט עליהם אסון על החקלאים ולהתייקרות תלולה של הירקות והפירות לצרכנים.



הפעם, לאחר שעשו אותו בן ערובה במחלוקת ההלכתית על הסדרי השמיטה למיניהם, הרווים באינטרסים אישיים וכלכליים.



בעתירה משותפת לארגון הגג של חקלאי ישראל )התאחדות חקלאי ישראל( ומועצת הצמחים )תאגיד משותף לממשלה ולחקלאים להסדרת היצור והשיווק של תוצרת חקלאית(, מתריעים העותרים כי ההסמכה שהעניקה הרבנות הראשית לרבני הערים לקבוע איזו כשרות שמיטה תונהג בעירם "תזרע תוהו ובוהו בגידול ושיווק תוצרת חקלאית ותמיט אסון על אלפי חקלאים, שיהיו אנוסים להשבית את אדמותיהם לשנה תמימה". הסמכה זו לטענת העותרים, תגרום נזק לצרכנים שייאלצו לרכוש תוצרת חקלאית מיובאת במחירים גבוהים יותר.



בעתירה נאמר כי ההרשאה הזו תמנע את יישום הפתרון ההלכתי הקיים בארץ מזה 120 שנה, המכונה היתר מכירה, לפיו נמכרת הקרקע לגוי לתקופת השמיטה והחקלאים יכולים להמשיך לעבד אותה. זאת מפני שהרבנויות המקומיות בערים רבות הודיעו למשווקים בערים אלה כי לא יעניקו להם כשרות, אם לא יקיימו כשרות שמיטה לחומרה, האוסרת בשנת שמיטה מכירת ירקות ופירות שגודלו על קרקע בבעלות יהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully