וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיקת הבובות

הדר תדמור

9.9.2007 / 8:14

יצרנית הצעצועים מאטל צברה עשרות תלונות על מוצריה שהתגלו כרעילים, אך לא נקפה אצבע. עתה הקונגרס יחקור אם התמהמהה במכוון

הקונגרס האמריקאי יחקור את צעדיה של יצרנית הצעצועים מאטל לפני שהודיעה לרשויות בארה"ב על הצעצועים הפגומים שיוצרו תחת המותג שלה בסין, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". לפי העיתון, בית הנבחרים האמריקאי וסנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית השיקו שתי חקירות נפרדות, אשר צפויות להתמקד בצעדיה של מאטל מול המועצה לבטיחות הצרכן בארה"ב.

ביום שני הועלו החששות שמאטל ידעה על הפגמים בבטיחות מוצריה הרבה לפני שהודיעה על הורדתם מהמדפים. המועצה לבטיחות הצרכן מוסרת שהיצרניות חייבות לדווח על תלונות שהתקבלו בקשר לסכנות הקשורות למוצרים תוך 24 שעות, מלבד מאשר בכמה מקרים יוצאי דופן.

עם זאת, לפחות בשלושה מקרים חמורים מאז סוף שנות ה-90, לקח למאטל כמה חודשים לאסוף את המידע. בשני מקרים מתוכם צברה מאטל עשרות תלונות מלקוחות לפני שדיווחה עליהן לרשויות. באף אחד מהמקרים האלה לא דווח על מקרי מוות שקשורים למוצרים.

בשבוע שעבר הודיעה מאטל על הורדה שלישית מהמדפים השנה של מוצרים שיוצרו בסין. החברה הודיעה על הורדתם של יותר מ-800 אלף יחידות ברחבי העולם, אשר עלולות להכיל רמות גבוהות של עופרת בצבע. במסגרת הורדת הצעצועים הנוכחית הודיעה מאטל על הימצאם של רכיבי עופרת בשלושה סוגי צעצועים ממותג פישר פרייס ושמונה סוגי אביזרים נלווים לבובות ברבי. הצבעים לא נמצאו בבובות ברבי עצמן.

באמצע יוני הודיעה מאטל על הורדתם של 1.5 מיליון צעצועים שיוצרו על ידי מפעל של חברת לי דר הסינית. ההורדה נעשתה בשל רכיב העופרת בצבע הצעצועים, אשר עלול לגרום להרעלה אם הצעצוע מוכנס לפה.

עשרה ימים לאחר מכן הורידה החברה מהמדפים ברחבי העולם 18.2 מיליון צעצועים בעלי חלקים מגנטיים, לרבות 9.5 מיליון צעצועים בארה"ב בלבד. הורדת הצעצועים נעשתה בשל מרכיבי עופרת בצבע ובשל החשש שחלקי מגנט קטנים עלולים להתפרק מהצעצועים ולהיבלע על ידי פעוטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully