וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוחד בחברת החשמל: עשרות מיליוני ש'

גיא לשם

9.9.2007 / 7:53

מעריכים כי זה הסכום שקיבל השופט המחוזי בדימוס דן כהן מחברת סימנס, תמורת קידום רכישה של 5 טורבינות גז ב-500 מיליון יורו

התפתחות בפרשת חקירת החשדות לכאורה לקבלת שוחד נגד עו"ד דן כהן מחברת סימנס בעת היותו דירקטור בחברת החשמל. מקורות ברשות לניירות הערך אמרו בסוף השבוע ל-TheMarker כי בידי צוות החקירה מידע מדויק ועדכני הקושר את הנציגות הישראלית של חברת סימנס להעברת הכספים לכהן.

על פי המקורות, בידי החוקרים כמה חשבונות שאליהם הועברו הכספים בצורה עקיפה אל כהן, וכן עדויות של מעורבים שאישרו את מסלול הכסף והיקף הסכומים שהועברו לכהן במהלך השנים. הסכום נאמד בעשרות מיליוני שקלים, בניגוד להערכה הראשונית שפורסמה ב-TheMarker בשבוע שעבר לפיה היקף השוחד היה מיליוני שקלים.

הכספים, על פי החשד, הועברו בתמורה לקידום עסקה למכירת 5 טורבינות גז בהיקף של 500 מיליון יורו לחברת החשמל. העסקה החלה ב-2002 ואושרה בתקופה שבה היה כהן חבר בדירקטוריון החברה ובוועדת המכרזים שדנה בנושא.

ביום חמישי התיר שופט בית משפט השלום בתל אביב, ציון קאפח, לבקשת TheMarker, שיוצג בידי עו"ד זאב ליאונד וודים גומנובסקי, את פרסום פרשת החשדות לאחר שבמשך כשנתיים היו תחת צו איסור פרסום גורף. בדיון קבע השופט כי לאור החשד המבוסס נגד סימנס העולה מכמה מהעדויות, גובר האינטרס הציבורי של חשיפת הפרשה ומניעת מקרים דומים, על האינטרס של צוות החקירה למניעת שיבושה.

תיק החקירה בעניין זה הועבר לפרקליטות כבר בינואר השנה, ומאז מתנהלים מגעים להסגרתו של כהן השוהה בפרו עמה אין לישראל הסכם הסגרה. כהן המיוצג בישראל על ידי עו"ד אלי זהר, מסרב להגיע לפני שיובטח לו שימוע בנוגע לחשדות נגדו.

בחברת החשמל אמרו בסוף השבוע כי מרבית המנהלים שכיהנו בחברה בתקופה הנחקרת כבר אינם בתפקידם, וכי חברי דירקטוריון רבים אינם מודעים לחקירה או לחשדות העולים ממנה נגד סימנס. אחד מחברי הדירקטוריון אמר ל-TheMarker כי חשיפת הפרשה מעמידה כעת בסימן שאלה את כל המגעים שמקיימת חברת החשמל עם סימנס בישראל ועם החברה האם העולמית. סימנס פועלת בישראל בהיקף גדול בתחום התשתיות וקשורה בחוזים בהיקף מאות מיליוני יורו בשנה עם כמה חברות תשתית כמו מקורות, רכבת ישראל והרכבת המטרופולינית הקלה בגוש דן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully