וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA אישר את הרחבת השימוש בטכנולוגיה של חברת מזור

שרית מנחם

9.9.2007 / 8:30

מזור מפתחת מערכת רובוטיקה מיניאטורית שמסייעת למנתחים במיקום כלים כירוגים ושתלים בניתוחי עמוד שידרה



בשבוע שעבר הודיעה חברת מזור טכנולוגיות כי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר את הרחבת השימוש במערכת ה-SpineAssist אותה מפתחת החברה. ה-SpineAssist היא מערכת של רובוטיקה מיניאטורית שמסייעת לרופאים מנתחים במיקום כלים כירוגים ושתלים בניתוחי עמוד שידרה.



המיקום מתבצע בהתאם לתכנון מוקדם לפי תמונת הדמיה של החולה המנותח. זהו אישור ה-FDA השלישי שניתן למערכת והוא מרחיב את מסגרת השימושים המותרים מעבר לניתוחי קיבוע עמוד השדרה שבהם הותר השימוש בה עד כה. האישור מתיר שימוש במערכת הן בניתוחים פתוחים והן בניתוחים מלעוריים (ניתוחים בפולשנות מזערית).



אורי הדומי, מנכ"ל החברה, מדגיש כי ייחודה של המערכת הוא במיקום השתלים בדיוק רב, תוך הפחתה מהותית של כמות הקרינה שאליה נחשפים החולים בניתוח. "האישור יאפשר שילוב המערכת ככלי מסייע בניתוחים רבים.



לפני כמה ימים נערך בראשונה ניתוח בבית החולים האוניברסיטאי שבפרייבורג, גרמניה, שבו נעשה שימוש במערכת ה-SpineAssist. הניתוח הסתיים בהצלחה ולשביעות רצון המנתחים", מוסיף הדומי.



המערכת הושאלה לבית החולים האוניברסיטאי והותקנה בבית החולים הגרמני לפני כשבועיים לתקופת ניסיון שבה יתבצעו 20-30 ניתוחים בעזרת המערכת. השוק הגרמני נחשב לשוק היעד הגדול ביותר של החברה באירופה, ועד כה שווקו לגרמניה 4 מערכות ובוצעו יותר מ-200 ניתוחי עמוד שדרה באמצעות המערכת של מזור.



עד כה התמקדה הפעילות העסקית של מזור באירופה. בחברה טוענים כי הם רואים באישור זה צעד נוסף לבניית תשתית שיווקית ורגולטורית בארה"ב. מזור טכנולוגיות החלה להסחר בבורסה בתל אביב לפני כשבועיים לאחר שגייסה 40 מיליון שקל בהנפקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully