וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשם לענייני ירושה: לא ניתן להגיש צילום של צוואה לצורך קבלת צו לקיומה

ארנון בן-יאיר

9.9.2007 / 8:33

יוסף זילביגר: "מסמך הצוואה המקורי הוא חלק מהותי וחשוב בבקשה לקיום צוואה וחובה לצרפו"



הרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים, יוסף זילביגר, דחה בשבוע שעבר בקשה של אימו של מנוח, להתיר לה לצרף לבקשה לקיום צוואתו העתק צילומי של הצוואה שבידה. זאת, על אף שבאפשרותה להביא את המסמך המקורי.



זילביגר קבע כי "הליך לקבלת צו קיום צוואה אינו מתנהל רק לפי רצונם של הצדדים, אלא לפי הדין והוראותיו. מסמך הצוואה המקורי הוא חלק מהותי וחשוב בבקשה לקיום צוואה וחובה לצרפו".



זילביגר חייב את העיזבון לצרף את הצוואה המקורית לבקשה לקיום צוואה, ללא תנאים. מדובר בצוואה שהמנוח השאיר בכתב יד, שעות ספורות לפני מותו. אימו המחזיקה בצוואה ועל פיה היא בין היורשים, ביקשה כי לבקשה לקיום הצוואה יצורף העתק צילומי שלה, ולא המקור.



היא ציינה כי היא מוכנה להראות את המסמך המקורי, ובלבד שהוא יושב לה מיד. היא גם התחייבה להציג את הצוואה בכל עת שתתבקש לעשות זאת, ובלבד שהיא תחזור אליה לאחר מכן.



זילביגר קבע כי כאשר מתבקש צו לקיום צוואה, יש להגיש את המסמך המקורי, אלא אם מסיבות אובייקטיוויות לא ניתן להמציאו. לדבריו, צו קיום צוואה תקף כלפי כולי עלמא, ומכאן החשיבות בהגשת המסמך.



הגשת המסמך המקורי נדרשת לצורך בירור האם הושארה צוואה, מיהם היורשים לפיה, האם היא הצוואה האחרונה, האם היא כשרה ומחייבת ועוד. לצורך בירור שאלות אלה, הדגיש זילביגר, החוק מקנה לרשם לענייני ירושה סמכויות להטיל סנקציות על מי שנדרש להמציא מסמך שברשותו ולא המציאו. כמו כן, מוסמך הרשם לענייני ירושה לדרוש להמציא לידיו את הצוואה המקורית. העיזבון יוצג על ידי עו"ד חן אורי.(97858)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully