וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אנרון לא נגמרת: המנכ"ל לשעבר סקילינג דורש לבטל הרשעתו בטענה כי לא זכה למשפט הוגן

נמרוד הלפרן

9.9.2007 / 8:56

"קיום המשפט ביוסטון, בה הציבור היה צמא לנקמה, מנעה צדק", טוען סקילינג, המרצה עונש של 24 שנות מאסר



מנכ"ל אנרון לשעבר, ג'פרי סקילינג, עתר לבית משפט לערעורים בארה"ב בדרישה לבטל את הרשעתו ועונש מאסר של 24 שנים בגין חלקו בהונאה החשבונאית בחברה, בטענה כי היו פגמים בהליך המשפטי של הרשעתו וכי עונש המאסר הממושך שהוטל עליו נוגד את החוקה האמריקאית.



סקילינג הורשע בשנה שעברה, ביחד עם מייסד אנרון ומנכ"לה לשעבר, קנת ליי, בהונאה החשבונאית שהביאה לקריסת חברת הסחר באנרגיה ואשר טילטלה את עולם העסקים האמריקאי בתחילת העשור. סקילינג הורשע בחודש מאי 2006 על ידי חבר מושבעים ביוסטון ב-19 סעיפי אישום בגין הונאה, קשירת קשר לביצוע עבירה ומסחר לפי מידע פנים, לקראת פשיטת הרגל של אנרון בדצמבר 2001.



סקילינג, המרצה כעת עונש של 24 שנות מאסר, טען בתצהיר שהגיש לבית משפט לערעורים בניו אורלינס, כי החלטת בית המשפט שלא להעביר את משפטו מהעיר יוסטון - אשר תושביה "הביעו בגלוי את רצונם לנקום" במנהלי אנרון - מנעה ממנו משפט הוגן. כמו כן טוען סקילינג כי הליך בחירת חבר המושבעים במשפטו היה פגום, וכי עונש המאסר של 24 שנים שהוטל עליו היה "בלתי סביר, וחריג לעומת פסקי דין דומים קודמים, ועל כן גם מנוגד לחוקה".



התמוטטות אנרון, שהיתה באותה עת פשיטת הרגל הגדולה בתולדות ארה"ב (וכיום השנייה בגודלה, לאחר וורלדקום) והיתה הראשונה בשורה של פרשות הונאה שזיעזעו את המגזר התאגידי האמריקאי בתחילת העשור, גרמה לפיטוריהם של אלפי עובדים, ומחקה מיליארדי דולרים מכספי הפנסיה של עובדי החברה. הרשעתו של מייסד אנרון, קנת ליי, בוטלה לאחר שמת מהתקף לב בחודש יולי 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully