וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת ארבעה עסקים מבטיחים לשנה החדשה

טלי חרותי-סובר

9.9.2007 / 9:24

לקראת השנה העברית החדשה בחרנו לחשוף ארבעה עסקים צעירים שמאחוריהם רעיונות מבטיחים ויזמים שמוכנים ללמוד. האם זו תהיה השנה שלהם?



אלפי עסקים קטנים נפתחים בכל שנה, אלפי יזמים נרגשים עומדים מאחוריהם, משקיעים את מיטב כספם ומקווים לראות את פרי עמלם צומח.



שני טרנדים חזקים מאוד מסתמנים לאחרונה בשוק היזמות הישראלי: יזמויות ירוקות ששמות דגש על צרכים אנושיים המשתלבים בסביבה, וכן יזמויות שוויתרו על המאס-מרקט ופונות לצד האישי-הפרטי של הלקוח.



מעניין גם לגלות כי היזמים הישראלים עוברים תהליך הבשלה, ואינם סומכים רק על עצמם ועל מזלם הטוב. בעזרת גורמים כקרנות ויועצים שונים, חלק נכבד מהם קופץ אל הבריכה רק אחרי שבדק שאכן יש בה מים.



ארבעת העסקים שבחרנו לחשוף לקראת השנה העברית החדשה הם רק בני כמה חודשים, אך הרעיונות העומדים מאחוריהם, כמו גם נכונותם של היזמים ללמוד את התהליך היזמי ולהשקיע בו זמן, מחשבה ואנרגיה, הופכים אותם לבעלי פוטנציאל עסקי מבטיח. האם זו תהיה השנה שלהם?



משפחתי ודמויות אחרות



שם העסק: שסק סרטים - רגעים שנשארים איתך



תיאור הפעילות: היזמיות יוצרות סרטי משפחה תיעודיים.



מוצרים ייחודים: סרט אישי המלווה את תהליך ההריון והלידה וכן "סיפורי סבתא" - תיעוד של הכנת מתכונים מסורתיים מלווים בסיפורים מבית סבתא.



תחילת פעילות: ינואר 2007



שמות היזמיות: הדר נדלר וליאת ביטון



גיל: הדר 35, ליאת 33



מצב משפחתי: הדר חיה עם בת זוג + ילדה בת שנה, ליאת מתחתנת בעוד חודשיים



מקום מגורים: הדר בכפר טרומן, ליאת בכפר הנגיד



עבודות קודמות: הדר - בימוי ועריכת סרטים לטלוויזיה, עוזרת במאי בחדשות ערוץ 10, צילום ועריכה כפרילנס; ליאת - עריכת סרטים לטלעד וקשת, עריכה לערוץ 8 וגלובוס גרופ וכפרילנס.



מאיפה הגיע הרעיון: הרצון לעשות משהו בשביל עצמנו, שיתוף פעולה שיביא להעצמה אישית וכלכלית, חזון ליצירת נישה חדשה של סרטים תיעודיים משפחתיים המתעדים את הרגעים הקטנים בחיים ובכך נשארים רלוונטיים כמזכרת לכל החיים.



הדרך להקמת החברה: בשיפוץ פרי עמלנו, תחקיר מעמיק ויצירת תוכנית עסקית, ההבנה במה אנחנו מתבדלות ביחס לשאר השוק וההתרגשות המלווה בפחד בהקמת עסק חדש.



השקעה ראשונית: הון עצמי + הלוואה בסך 40 אלף שקל



ההון הושקע ב: קניית ציוד מקצועי לצילום ועריכה, בניית אתר אינטרנט.



שיווק הרעיון: עיתונים, אתרי אינטרנט, דיוור באינטרנט ומפה לאוזן.



מספר עובדים: שתינו.



עזרה: עמותת "סביבה תומכת" לקידום נשים בעסקים סייעה לנו בקבלת הלוואה מקרן קורת, בנוסף סייעה בייעוץ עסקי שיווקי וביחצנות. בני זוג ומשפחה תומכים לאורך כל הדרך.



מחיר: סרט הריון או סרט מתכונים - 4280 שקל. אחרים נעים בין 2,000 ל-8,000 שקל.



ההשקעה תוחזר תוך: שנה



קשיים: שיווק ופרסום המות ג המיוחד שלנו בשוק קיים, תחרותי ורווי.



תקווה: ליהנות תמיד מהעבודה, להיהפך למותג של בית לסרטי משפחה דוקומנטריים, לגדול כך שנוכל ליצור סרט דוקומנטרי לטלוויזיה כל שנה.



מוטו: לשלב בין האהבות שלנו - אנשים ויצירה.



להזיק רק למזיקים



שם העסק: הדברה נכונה



תחום: הדברת מזיקים ללא רעלים



תחילת פעילות: 2007



שם היזם: נמרוד רוזנטל



גיל: 32



מצב משפחתי: רווק



מקום מגורים: מטולה



עבודות קודמות: הדברת מזיקים כשכיר, חקלאות



מאיפה הגיע הרעיון: הרעיון הגיע מתוך רצון להפחית את הרעילות לאדם ולסביבה. עבדתי שנים עם רעלים, והיה בי תמיד רצון עז לתת מענה טוב להדברת המזיקים בבית ובסביבה. יש בי מודעות גבוהה לאיכות הסביבה ולשמירה על בריאות האדם תוך איזון הטבע.



הדרך להקמת החברה: רעיון אישי, פנייה ל"קרן שמש", בניית תוכנית עסקית וביצוע.



השקעה ראשונית: 90 אלף שקל



ההון הושקע ב: רכב, ציוד, חומרים מיוחדים ופרסום.



מספר עובדים: שלושה. צפי לעוד שלושה עובדים.



עזרה: את העזרה הראשונית וקרש הקפיצה המשמעותי קיבלתי מ"קרן שמש". הקרן עזרה בהלוואה בתנאים הכי טובים במשק וגם נתנה ליווי עסקי צמוד. הדבר איפשר לי לבנות את העסק בצורה יציבה ובטוחה.



מחיר: בין 150 שקל לדירה קטנה ל-700 שקל לווילה. ההבדל לא תמיד משמעותי, ולפעמים המחיר זהה להדברה רגילה.



ההשקעה תוחזר תוך: ארבע שנים



קשיים: עדיין רוב הציבור רגיל להדברה רגילה עם ריח וכימיקלים, ולא תמיד ישנה מודעות מספקת לאלטרנטיווה. אנשים חוששים כי המוצר אינו אפקטיווי מכיוון שאינו מוכר.



תקווה: ההדברה העתידית תהיה כולה ללא רעלים ותשמור על איזון הטבע עם צורכי האדם. בנוסף, הציבור יקבל שירות טוב, מהיר ומקצועי. חיינו יהיו ללא מזיקים וללא רעלים.



מוטו: להעניק ללקוח שירות מיידי, להוכיח מקצעיות ואמינות. לא להשאיר לקוח ללא פתרון. ליידע את הלקוח ולגלות שקיפות על אופן ביצוע העבודה - בסופו של דבר, הלקוח תמיד צודק.



הגדר הטובה



שם העסק: הגדר האקולוגית







תחום: גדר חיה שהיא מוצר מדף המוכן באופן מיידי לשתילה



שם: נדב אמיתי



מצב משפחתי: נשוי + 2



מקום מגורים: קיבוץ בית ניר



עבודות קודמות: ניהול רפת חלב בטורקמניסטן, גינון בלונדון, בעלות בחברת "תמיד אביב" וניהולה, פיתוח גינות נוי ותחזוקתן.



מאיפה הגיע הרעיון: עם הקמת "תמיד אביב" זיהיתי מיד את הצורך, ובעיקר את ההעדפה של הלקוחות, לפתרונות גידור באמצעות צמחייה. הבעיה היתה שגדר חיה מסורתית דורשת זמן גידול של שנים ארוכות, הקמת קונסטרוקציה נוספת, היא תופסת שטח רחב (כ-1 מטר רוחב) ואינה מונעת מעבר של כלבים, חתולים וכו'.



הדרך להקמת החברה: מחקר שוק מקיף, גיבוש קונספט, פיתוח ואפיון מוצרים, ייעוץ מקצועי, תוכנית עסקית ותוכנית שיווקית; ניסויים ובחינת התאמתם של זנים מקומיים וזנים מיובאים שונים לגדר האקולוגית; אקלום צמח הסליקס וקבלת אישורים ממשרד החקלאות; הקמת מפעל הייצור וייצור מלאי ראשוני של מוצר מדף ליישום מיידי המיועד לגידור, הסתרת קירות, הצללה והסתרה.



ההשקעה הראשונית: 450 אלף שקל הון עצמי והלוואה מקרן סיוע לעסקים.



ההון הושקע ב: פיתוח מוצר, ייצור חומר גלם, הקמת המפעל וקו ייצור, ייצור מלאי ומגוון דגמים, שיווק.



שיווק הרעיון: אתר אינטרנט, מנהיגי דעה, מעצבי גינות, אדריכלים, מתכננים ואנשי שיווק.



מספר עובדים: האסטרטגיה העסקית בשלב ההקמה וההתבססות הראשונית מגדירה חיסכון בהוצאות קבועות והתבססות על כוח אדם זמני בהתאם לנפח ההזמנות.



עזרה: בת זוג תומכת, אנשים טובים באמצע הדרך, היועץ העסקי גיל גרוסמן ומט"י רעננה.



ההשקעה תוחזר בתוך: שנה.



קשיים: חדירה לשוק, מכיוון שמדובר בשיווק פתרון חדשני בענף הגידור.



תקווה: לעמוד במטרות וביעדים, להרחיב את סל המוצרים והדגמים ובהמשך לנצל את חדשנות המוצרים להחדרתם לשווקים בארה"ב, אירופה ויפאן.



מוטו: רעיונות גדולים, כמו צמחים, פורחים וצומחים עם חלומות, תקוות והרבה אומץ.



אווירה, הרמוניה, סגנון



שם העסק: I Gallery







תחום פעילות: Private Room לעולם העסקים, גלריה לכינוסים ואירועים



תחילת פעילות: אפריל 2007



שם היזמית: שרונה אלה רודהין



גיל: 53



מצב משפחתי: גרושה ואם לתאומים



מקום מגורים: תל אביב



עבודות קודמות: אדריכלות פנים



מאיפה הגיע הרעיון: במשך הזמן גיליתי שלושה מוטיבים מובילים שמאפיינים את הפרויקטים שלי ונותנים ערך מוסף לעבודתי: יכולת ליצירת אווירה ייחודית באופן חלוקת החלל; יצירת הרמוניה מעצימה בין החלל, תכולתו ויושביו; אהבה לאירוח וסגנון חיים. עם הזמן הלך והתגבש הרצון שלי לבנות עסק מהחיבור הזה, והקמתי את ה-I Gallery Private Room, העונה לצרכים המתחדשים והמתרעננים של עולם העסקים לקיום פגישות בחלל פרטי חוץ-משרדי.



הגלריה עוצבה כחלל יוקרתי לאורחי VIP של חברות מישראל ומחו"ל, לישיבות ולפגישות צוות עסקיות ופרטיות בקונספטים שונים, ומכילה בין שמונה ל-20 משתתפים.



הדרך להקמת החברה: התלבטויות איך להפוך את שלושת המוטיבים למוצר בשוק האווירה והאירוח.



ההון הושקע ב: חלל בשכונת המשתלה (צהלה החדשה בצפון תל אביב), בחלוקה הפנימית ובניית גלריה (קומה פתוחה), ברהיטים נוחים ועם זאת לא כבדים, באבזור הגלריה באופן ההרמוני ביותר לחלל עצמו ולמטרה ובציוד של חדרי ישיבות.



שיווק הרעיון: אתר באינטרנט, מיילים ללקוחות פוטנציאליים, ארגון מסיבות קוקטייל הפצת גלויה של הגלריה ואינפורמציה בתקשורת ישירה.



מספר עובדים: שניים + עובדים נוספים לפי הצורך בכל אירוע.



עזרה: בפועל אני מנהלת את הגלריה, והעזרה החשובה סביבי היא התמיכה המשפחתית.



ההשקעה תוחזר תוך: 16 חודשים לכל היותר.



קשיים: לא הייתי מגדירה את זה כקשיים אלא כתהליך שכולל החדרת קונספט חדש לשוק תוך תחרות עם הקונספט הקיים: חדרים פרטיים בבתי מלון או מסעדות.



תקווה: להיהפך ל-private room האולטימטיווי בעולם העסקים.



מוטו: אני מאמינה שהחיים מציעים לנו לחיות חיים איכותיים, עטופים בסביבה מטופחת ונעימה פיסית ונפשית, ואני פה כדי לספק אותה - גם בתחום האישי כמאמנת אישית להעצמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully