וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה הירוקה: חברת אנרגיית הרוח הגדולה בעולם תונפק לפי שווי שוק של עד 27 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

9.9.2007 / 9:51

ענקית האנרגיה הספרדית איברדרולה תגייס בבורסת מדריד עד 5.5 מיליארד דולר מהנפקת חטיבת אנרגיית הרוח



ענקית האנרגיה הספרדית איברדרולה (סימול IBE.L) מתכננת לגייס בחודש הבא עד 5.5 מיליארד דולר בהנפקה ראשונה לציבור של חטיבת אנרגיית הרוח שלה - שהיא הגדולה מסוגה בעולם - בבורסת מדריד לפי שווי שוק של 16-20 מיליארד יורו (21.8-27 מיליארד דולר). כך דיווח העיתון הבריטי "אינדיפנדנט".



איברדרולה, אשר רכשה בשנה שעברה את סקוטיש פאוור ב-11.6 מיליארד ליש"ט (23.5 מיליארד דולר), היא חברת אנרגיית הרוח הגדולה בעולם. החברה מפעילה טורבינות רוח עם תפוקת חשמל כוללת של 6,500 מגה וואט. ההכנסות מההנפקה נועדה לממן פרויקטים נוספים בתחום אנרגיית הרוח.



חתמי ההנפקה המתוכננת הם קרדי סוויס, ג'יי.פי מורגן, מריל לינץ', מורגן סטנלי והבנק הספרדי BBVA. איברדרולה אישרה בחודש שעבר כי בכוונתה לבצע ספין אוף של החטיבה ברבעון האחרון של השנה.



השימוש באנרגיית רוח צובר תאוצה בשנים האחרונות, משום שמדובר במקור אנרגיה זול, נפוץ, אינסופי וידידותי לסביבה. יתר על כן, העלות הכרוכה בהפקת אנרגיית רוח צנחה בשני העשורים החולפים. טחנות הרוח המודרניות הראשונות, שהוקמו בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת בקליפורניה, הפיקו חשמל בעלות של 38 סנט לקילו וואט שעה, ואילו כיום עלות הפקת חשמל מטחנות רוח ירדה ל-4-3 סנט לקילו וואט שעה.



בתחילת השנה הודיעה ממשלת סין על כוונתה להשקיע 5.8 מיליארד דולר בתחום אנרגיית הרוח, ולשלש את כמות החשמל המיוצרת באמצעות טורבינות רוח עד סוף העשור. במקביל, העלתה ממשלת סין את יעד תפוקת אנרגיית הרוח לשנת 2010 לרמה של 8,000 מגה וואט, לעומת יעד קודם של 5,000 מגה וואט.



בחודש דצמבר האחרון העניקה ממשלת בריטניה אור ירוק לפרויקט טורבינות הרוח הימי הגדול בעולם, בהשקעה של 2 מיליארד ליש"ט (3.9 מיליארד דולר), אשר תפוקת החשמל שלו צפויה להגיע ל-1.3 ג'יגה וואט - תפוקה המספיקה לספק כשליש מצריכת החשמל של העיר לונדון, או כמיליון משקי בית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully