וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הצעצועים האמריקאיות ביקשו מהממשלה לאכוף עריכת בדיקות לצעצועים

הראלד טריביון

9.9.2007 / 9:43

חברות הצעצועים ביקשו מארה"ב להחיל תקני איכות ולדרוש מבדקי בטיחות לצעצועים שייעשו באמצעות מעבדות עצמאיות



לאור המספר הרב של משברי האמון של הצרכנים בארה"ב לבין תעשיית הצעצועים האמריקאית, אשר מייצרת חלק נכבד מצעצועיה בסין, פנו חברות הצעצועים הגדולות בארה"ב בצעד לא שגרתי לממשלה, בבקשה להחיל תקני איכות ולדרוש מבדקי בטיחות לצעצועים הנמכרים בארה"ב.



יבואניות הצעצועים והקמעוניות כיום נאבקות כדי לערוך בדיקות ובדיקות חוזרות לצעצועים שבידיהן, כדי להבטיח שהמוצרים שכבר קיימים בשוק אינם מכילים עופרת רעילה או מרכיבים לא בטיחותים אחרים.



לקראת עונת החגים המתקרבת - ובשל הורדות הצעצועים הגדולות מהמדפים בארה"ב וברחבי העולם בתקופה האחרונה - פנתה תעשיית הצעצועים בארה"ב לרשויות, בבקשה לאכוף בדיקות בטיחות לכל המוצרים של חברות הצעצועים, גדולות כקטנות.



"בתעשייה חשים כאב רב, אשר נובע מהורדות הצעצועים בשל מרכיב העופרת בצבע", אמר פרדריק לוקר, עורך דין של איגוד תעשיית הצעצועים בארה"ב - הכולל את מאטל, האסברו, לגו ומאות יצרניות ויבואניות צעצועים - והוסיף: "שום דבר אינו 100%, אבל תקנים שכאלה יתמכו בבטיחות המוצרים".



הסנאטור ריצ'ארד דרבין, דמוקרט ממדינת אילינוי אשר לאחרונה הציע השמת תקנים שכאלה, ציין כי יוזמתן של חברות הצעצועים היא מבורכת: "איזו תפנית דרמטית", אמר בראיון, והוסיף: "ההורדות האחרונות של צעצועים מהמדפים ממש עירערו את אמון המשפחות האמריקאיות בצעצועים".



לפי ההצעה, חברות הצעצועים יידרשו לשכור את שירותן של מעבדות בדיקה עצמאיות, אשר יבדקו חלקים מסוימים בצעצועים, בין אם הם יוצרו בארה"ב ובין אם יובאו.



חברות הצעצועים המובילות בארה"ב כבר עורכות מבדקים שכאלה כיום, אבל בכירים בתעשיית הצעצועים מודים כי החברות אינן עושות מספיק.



הצעת חברות הצעצועים כוללת קביעת סטנדרטים של תדירות הבדיקות, החלטה באילו נקודות במהלך הייצור ייושמו הבדיקות ואילו סיכונים פוטנציאלים - ביניהם הימצאות עופרת בצבע או האפשרות שחלקים קטנים יינתקו מהצעצוע - צריכים להיבדק. הנחיות יועברו גם לגבי הדרישות מהמעבדות העצמאיות.



באירופה כיום קיימים תקנים שכאלה. יצרניות הצעצועים, כמו גם יצרניות נוספות, מחויבות להעביר את מוצריהם בדיקות באמצעות מעבדות עצמאיות. לאחר הבדיקה מנפיקות החברות תעודה, המאשרת את בטיחות המוצרים לפני שהם נמכרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully