וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להסתער על רוסיה: לידר נדל"ן נכנסת לעסקת קומבינציה בכ-375 מיליון דולר בפרויקט הסמוך למוסקווה

אלי שיצר

9.9.2007 / 10:31

לידר שילמה 3 מיליון דולר במזומן והתחייבה להעביר 18% מתמורות המכירה העתידיות



חברת לידר נדל"ן בינלאומי, מקבוצת החזקות, מתרחבת לשוק הרוסי. לאחר ההצלחה של לבייב (אפי פיתוח) ופישמן (מירלנד), ממשיכים היזמים הישראלים להסתער על השוק הרוסי.



חברה בת של לידר נדל"ן (64%) רכשה חברה קפריסאית אליה יועברו מניותיה של חברה רוסית, המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט מגורים במחוז מוסקווה. הפרויקט המיועד ממוקם במרחק של כ-70 ק"מ ממרכז העיר מוסקווה.



הפרויקט כולל זכויות לבניית כ-7,000 דירות, בשטח מוערך של כ-345 אלף מ"ר. כ-13 אלף מ"ר ישמשו לשטחים מסחרים וכ-8,000 מ"ר יוקדשו למבני ציבור. סך העלות המוערכת להשלמת הפרויקט, המתוכנן להיבנות בשלבים, צפויה לעמוד על סך של 375 מיליון דולר.



לידר נדל"ן בינלאומי תשלם כ-3 מיליון דולר עבור הרכישה של חברת הפרויקט. לידר התחייבה לשלם בנוסף כ-18% מהתמורות שיתקבלו ממכירת השטחים בפרויקט, בעסקת קומבינציה.



מועד סגירת העסקה נקבע עד ליום 31 בינואר 2008. אישור העסקה כפוף להתקיימות מספר תנאים מקדמיים, בהם אישורים של הרגולטורים ברוסיה להסכם חכירת הקרקע. בנוסף הגיעה החברה להסכמה, אשר טרם עוגנה בכתב, לכניסתו של שותף זר לפרויקט - בהיקף של 50%.



לידר נדל"ן בינלאומי, זרוע הנדל"ן היזמי של לידר החזקות, נוסדה בשנת 2006. החברה עוסקת בייזום, בפיתוח, בניהול ובהשבחת פרויקטים נדל"נים במזרח אירופה ובמרכזה. לידר נדל"ן בינלאומי מנוהלת על ידי שחר למקין.



מנכ"ל לידר החזקות, יאיר פודים, ציין כי "העסקה נעשית בהמשך לאסטרטגיה של החברה, להרחבת פעילותה בתחום הנדל"ן בכלל והרחבתו במזרח אירופה בפרט".



לדברי פודים, הפרויקט הנוכחי מהווה דריסת רגל ראשונה של לידר נדל"ן בינלאומי ברוסיה. פודים הוסיף כי הוא מאמין בפוטנציאל הטמון בשוק הרוסי בתחום המגורים, במיוחד בסביבתה של מוסקווה.



לדבריו, "מגמת הגידול באוכלוסיה והעלייה ברמת החיים ברוסיה - בעיקר בקרבת עיר הבירה - תרמו להחלטתה של החברה על ביצוע העסקה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully