וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ת"א סגרה בירידות של 1.4%

שרון שפורר

9.9.2007 / 18:56

המתיחות בצפון והירידות בוול סטריט פתחו שבוע מסחר אדום בבורסה. מניית הפועלים צונחת ב-2.2%

עם ירידות שערים של קרוב ל-2% בסוף השבוע בוול סטריט ואיומים מצד סוריה על תגובה לחדירת מטוסי הקרב הישראלים לשטחה, נראה כי לתל אביב לא היתה ברירה פרט לפתיחה שלילית של שבוע המסחר המקוצר. מדד המעו"ף ירד בסיום ב-1.4% ל-1,037.5 נקודות והשלים ירידה דו-יומית של כ-2.8%. המדד המוביל של תל אביב רחוק כעת כדי כ-3.6% בלבד מרף ה-1,000 נקודות.

מדד תל אביב 100 חתם בירידה של 1.5% ל-1,017.7 נקודות. בשוק הסולידי נרשמה מגמה מעורבת כשהשחרים הארוכים חתמו בעליות שערים של 0.1% ואילו הגלילים הצמודים הארוכים חתמו בירידה של 0.4%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

בוול סטריט, נפלו ביום שישי נאסד"ק ודאו ג'ונס ב-1.9% בתגובה לדו"ח תעסוקה מאכזב לחודש אוגוסט. הדו"ח הציג ירידה במשרות, לראשונה מאז אוגוסט 2003, כשבפועל ציפו בארה"ב לתוספת של 100 אלף משרות בחודש זה. החולשה ניכרה בעיקר במגזרי הייצור והבנייה.

בדואליות: טבע ירדה ב-1.2% בעקבות פער שלילי בו פתחה את המסחר ונייס שנסחרה מרבית שעות היום בעליה חתמה בסיום בירידה של כ-0.5%.

מדד הנדל"ן צנח

מדד הבנקים דרך במקום מאז תחילת ספטמבר אחרי ירידה של כ-3% מתחילת השנה. היום הוא ירד ב-1.7% נוספים. מניות בנק הפועלים ירדו ב-2.2% למרות ששרי אריסון בעלת השליטה בבנק רכשה היום מניות בכ-120 מיליון שקל מחוץ לבורסה. מניית הפועלים נסחרה גם על רקע פרסום כי הבנק בוחן רכישה של בנק נוסף בטורקיה בכ-100 מיליון דולר. מניית בנק לאומי ירדה ב-1.1%.

מדד הנדל"ן ירד מאז תחילת ספטמבר ב-1.5% והיום הוא איבד 2.6% נוספים. אפריקה, המניה הכבדה במדד, משכה אותו כלפי מטה עם ירידה של כ-5% מתחילת החודש וגם היום היא המשיכה לאבד גובה עם ירידה של 2.1%. ברקע למסחר באפריקה היום, הפרסום ב-TheMarker לפיו הבנקים ברוסיה העמידו לאפי פיתוח אשראי של 280 מיליון דולר להקמת פרויקט ענק במוסקווה. מניות גזית גלוב ירדו ב-2.5%.

מניות אורמת ירדו ב-2.1% כשפרט למגמה השלילית בבורסה מושפע המסחר במניה גם מהורדת המלצה ל"נייטרלי" על ידי בנק ההשקעות מריל לינץ'. במריל לינץ' סבורים כי הריצה של המניה למעלה עם תוספת של 14% בשלושת החודשים האחרונים מספיקה, אך אינם שבעי רצון מחוסר הוודאות סביב הרכישות האחרונות של גזית גלוב בחברה.

מניות וריפון בלטו עם עלייה של 4.5% במחזור ער של כ-31 מיליון שקל. בסוף השבוע הודיעה החברה כי עקפה את תחזיות האנליסטים עם צמיחה של 57% בהכנסות ל-231.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. זאת למרות שהרווח הנקי הצטמצם ב-20% ל-13.4 מיליון דולר בשל הפחתות חשבונאיות. כמו כן, העלתה החברה תחזיות לרבעון הנוכחי.

אלקטרה ריכזה היום את המחזור הגבוה בבורסה - כ-81 מיליון שקל - כשהיא מקדימה את בנק הפועלים, לאומי וטבע. ל-TheMarker נודע כי גרשון זלקינד בעל השליטה בחברה רכש חבילת מניות בהיקף של כ-60 מיליון שקל וזו הסיבה למחזור הער ולעלייה של 2.7% במניה אחרי צניחה חדה של 30% בשלושת החודשים אחרונים. הרכישה התבצעה על ידי אלקו החזקות, בעלת השליטה באלקטרה. אלקו חתמה בירידה של 1.9% במחזור של כ-4.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully