וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': השתלטות עוינת של גזית על אורמת תתכן רק כשראשיה ישלטו בתחום האנרגיה הירוקה

מיכאל רוכוורגר

9.9.2007 / 11:27

במריל לינץ' מורידים את ההמלצה לאורמת מ"קנייה" ל"ניטראלי" ומותירים את מחיר היעד על 62 שקל



בבנק ההשקעות מריל לינץ' ממשיכים לעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות האחרונות בגזרת גזית - אורמת.



האנליסט חיים ישראל מותיר את מחיר היעד למניית על 62 שקל, הגבוה בכ-12% ממחירה בשוק הבוקר. בנוסף, בבנק ההשקעות מורידים את ההמלצה לחברה מ"קנייה ל"ניטראלי", ומסבירים כי המניה עברה תהליך של עליות בתקופה האחרונה והגיעה למחיר יעד של 62 שקל, לאחר שהחברה העלתה את שיעור הצמיחה השנתי לאינסוף במסגרת המודל הכלכלי, מ-1% ל-2%.



"דבר זה משאיר אותנו עם מחיר יעד של 62 שקל, הגבוה בכ-10% ממחיר היעד הקודם שלנו שעמד על 56 שקל. כיוון שמחיר זה אינו נמצא בטווח מינימלי של 20% מעל מחיר השוק הנוכחי של אורמת אנו מורידים את ההמלצתנו לחברה", כותבים בבנק ההשקעות.



באשר להתפתחויות האחרונות הקשורות לרכישות המסיוויות של מניות אורמת תעשיות, על ידי ראשי , חיים כצמן ודורי סגל, במריל לינץ' מאמינים כי גזית תמשיך לאסוף את המניות של אורמת.



לדעתם, מאבק השליטה על אורמת נראה כרגע כתרחיש פחות יישומי, שכן במסגרת הסעיפים המשפטיים של החברה כלול סעיף של "גלולת רעל", אשר הופכת את ההשתלטות על החברה קשה יותר ופחות אטרקטיווית.



במריל לינץ' מסבירים כי הדירקטוריון הנוכחי של אורמת כולל 9 דירקטורים, כאשר 4 מהם ממשפחת ברוניצקי ו-2 מהם הם דירקטורים חיצוניים. "כל עוד משפחת ברוניצקי לא תכנע, יקח מינימום 5 שנים לפני שראשי גזית יוכלו להשיג את השליטה בחברה, גם אם יהפכו לבעלי מניות הרוב בחברה, במידה וירכשו עוד 11% מהון המניות של אורמת תעשיות", כך סבורים במריל לינץ.



כמו כן, טוענים במריל לינץ' כי בהתאם לחוקי מדינת ישראל, בכדי לשנות סעיף כמו "גלולת רעל", דרושה הסכמה מיוחדת של 75% מבעלי המניות של אורמת. משפחת ברוניצקי, המחזיקה מעל 25% ממניות אורמת (27.7%), משמשת כ"גוש חוסם" היכול למנוע שינוי סעיף כלשהו.



במריל לינץ' מעלים תהיות לגבי המניעים האמיתיים של גזית לגבי אורמת, ושואלים האם גזית מעוניינת בתזרמי המזומנים הדשנים של אורמת, הכוללים 60 מיליון דולר במזומן, אחזקה בחברה הקנדית OPTI Canada המוערכת כיום ב-190 מיליון דולר, וכן ההלוואה לחברה הבת, אורמת טכנולוגיות בהיקף של 130 מיליון דולר, שנתנה חברה האם. לדעתם, של כלכני מריל לינץ', השאלה המרכזית הנה: "מה טיב היחסים בין ראשי גזית לבין משפחת ברוניצקי?".



במריל לינץ' סבורים כי גזית לא ביזבזה מאות מיליוני דולרים בכדי להישאר רק כשותף פיננסי ופסיווי. במריל טוענים, כי ראשי גזית טענו בשיחות שונות כי הם מעוניינים במעורבות פעילה בחברה.



כמו כן, טוענים במריל כי בהתחשב בהיסטוריית ההשתלטויות הענפה של גזית, כמו אלו של Equity One ,CityCon ,FCR ראשי גזית לא יסתפקו בפחות מרכישת השליטה בחברה\ ולשם כך עלולים שלא להיבחל בשום אמצעים.



בנוסף, להערכת כלכלני מריל לינץ', אורמת יכולה לשמש עבור גזית כפלטפורמה ראויה לביצוע השקעות נוספות בתחום האנרגיה הירוקה, השקעות שעל בחינתן הודיעה החברה בשבוע שעבר והן צפויות להתבצע על ידי גזית גלוב.

לגזית אין מספיק נסיון, יכולת וקשרים בתחום האנרגיה הירוקה, ולדעת מריל לינץ' משפחת ברוניצקי, הנחשבת לאחד המותגים הגדולים בעולם בתחום האנרגיה צפויה לסייע לגזית בכך.



בסיכומו של דבר, סבורים כלכלני מריל לינץ' כי ראשי גזית ינסו להגיע להסכם כלשהו עם משפחת ברוניצקי באשר לניהול המשותף של החברה. במריל מדגישים, כי כרגע ראשי גזית זקוקים ותלויים במשפחת ברוניצקי. לדעתם, הצעת רכש להשטלטות על אורמת מצדה של גזית, תתכן רק כאשר ראשי גזית ירגישו די בטוחים באשר יכולתם לפעול לבדם בתחום האנרגיה הירוקה.



בשלב זה, במריל טוענים כי פעילות הרכישות סביב מניית אורמת, לא צפויה להזיק לחברה ולתעשייה אשר צומחת בקצב מצטבר של עשרות אחוזים בחמש השנים האחרונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully